Lång men kort helg

Så var det måndag igen då. Helgen är över och ny arbetsvecka framför sig. Nog för att tiden bara rusar iväg ändå, men måndag är ändå måndag.

Helgen som gått då, ja en hel del har hunnits med och roligt har det varit. Fick lillasyster på besök från torsdagkväll till lördag. Tog ledigt på fredag för att spendera dagen med systeryster. Det är ju inte allt för ofta vi ses, önskar att det vore oftare =) Var på stan nästan hela dagen. Började med en sväng till frisören, dock inte för min del, satt på ett café å drack lite kaffe medan Emma fick sig en omstyling å bra blev det! Snyggt! Sen var det affärer som gällde. Shoppade lite och gick upp och lumpade av sakerna i lägenheten, innan vi gav oss ut på nästa tur. Lunchen fick bli ett gofika på Dakås, jaja kanske inte värsta bästa lunchen, men gott var det. Emma hittade i alla fall alla saker som hon var ute efter å lite till =) Jag gjorde lite småfynd och kunde faktiskt inte låta bli att köpa de första småkläderna =) Så nu börjas det så smått =)

Sen efter affärerna i stan och efter besök på bland annat zooaffären och Dollars, så var klockan dags för middag, eller kanske den hade passerat den tiden till och med =) Vi hade i alla fall förberett kräftorna och gjort lite tillbehörsinköp tidigare under dagen, så kvar var bara att bege sig till Sunnanbäck för att förtära de förträffliga kräftorna tillsammas med svärföräldrarna. Fick ha en kurs i kräftätning, eftersom det var premiär för Emma, men tror allt att hon tyckte att det var gott efter lite arbete med att få fram en lagom hög med stjärtat att smaska i sig. Sedan blev det bad i den uppvärmda kaklade tunnan som står på gården. 37-38 grader höll vattnet, lagomt tycker jag =) Så en trevlig kväll fick vi allt, som slutade med lite Guitar Hero-spelande hemma hos oss, Stefan och Emmas kille stod för spelandet =) Jag och Emma tyckte att det var lite onödigt att glänsa över grabbarna denna kväll =)

Sen åkte Emma & Co uppöver igen redan mitt på dan på lördag. Så det blev en kort visit denna gång. Nästa gång får bli längre! Jag ochStefan tog det bara lugnt, blev bjuden på middag hos grannen på kvällen. Trevligt blev det, Stefan fick även denna kväll spela lite, rock band var det nu som gällde. 

Söndag var en tråkdag. Regn och mulet på morgonen, tristsöndag, tog bilen en sväng och körde runt å tittade på tomter, fritidshus och utforskade tidigare okända marker. Kom hem, la oss i soffan och glodde på friidrott resten av kvällen. Skulle göra ett tappert försök att tvätta, men även det var inte meningen att bli en solskenshistoria denna grå dag. Hade bokat fel dag å nästa tid var inte förrän på torsdag, typixt!

Jaja, måndag idag, sitter på jobbet och har lunch ett tag till. Solen skiner faktiskt och det är ganska härligt ute. Åt lunchen ute faktiskt, bäst att passa på så länge det går. Snart kommer höstvindarna å regnet, men då får man ta fram alla ljus å göra det mysigt för sig. Härligt det med! =)

Jaja, hoppas alla har det bra, jag kan då inte direkt klaga =)

Kram Sara 


Kommentarer
Postat av: Emelie

men sara har du redan börjat shoppa!:D vad blev det då då?:)

2009-08-17 @ 13:20:30
Postat av: Emma

Har just kommit hem, efter en kall promenad med Ida samt fika på Greya! Igår när vi var ute och gick på kvällen, jag, Ida & Bittos var det bara 6 grader ute, hade till & med vantar! Huvaligen. Så ta med er varma kläder (skoteroverall) när ni kommer upp säger jag då bara! =)

Nu ska jag och mamma ta en kaffekopp och sen ska jag invänta att klockan ska bli 15.00 så jag får tandläkeriet ur världen. Efter de blir de att inhandla 2 nya firrar & sen middag innan hemfärden. Börjar ju jobba torsdagnatt och går av på måndagmorgon - låååång helgsjobb!

Ha en bra jobbardag!

Kram / Syrran

2009-08-19 @ 12:54:51
URL: http://rievssat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0