Sista dagarna av semestern

Helgen har bjudit på det bästa vädret man kan tänka sig så här de sista skälvande dagarna av semestern. Det betyder att vi bara har tagit det lugnt och försökt njuta av solen och laddat batterierna inför hösten. Bad vid Norrdellen blev det både fredag och lördag, nog för att jag kanske inte badade direkt, men det var skönt att doppa fötterna i alla fall =) Såg även en liten mus som hade hoppat i plurret, men det var nog efter det jag insåg att inte jag skulle bada. Musen hade ju tydligen dött av kylan! =)

Stefan som tycker att vattnet är härligt, är det verkligen det?Musen har i alla fall pälsen torr!

Grillade här hemma på fredagen, blev lite korv som var kvar och sen karre och klyftpotatis till, gott var det allt! Stefan trodde dock att brandkåren skulle komma på besök med tanke på att grillen tyckte att det var väldigt roligt att ge ifrån sig så mycket svart rök som den bara kunde.

Igår, efter två loppisar och några timmar på stranden så kom vi hem och var lite sugen på att gå ut å äta. Sagt och gjort, duschade och jag tog på mig en klänning kvällen till ära och fixade till frillan lite. Ska man på restaurang så kan det ju vara roligt att göra sig lite fin. Med glatt humör så gav vi oss ut på stan med ett par alternativ till matställen, men det vi inte tog med i beräkningen var att det var kanonväder, lördag och snart slut på semestern för många (vilket man tydligen måste fira) Vi gick till vårt första alternativ, fullt, det andra, fullbokat och på det tredje så hade tydligen PRO sommaravslutning, å en sån kan man ju inte missa om man är pensionär, alltså var det stället fullt också! Suck! Hur slutade det hela då? Jo, det fick bli pizzerian, väldigt gott i och för sig, men kändes lite konstigt att sitta på pizzerians uteservering i klänning en lördag och äta sallad. Dagen avslutades med film och ostbågar, trevligt och gott det i alla fall!

Roligt att leka med maten =)Finklädd för en middag på stan

Så idag då, sista dagen, stålande sol, varmt, men vi hade skjutit på städningen länge nog. Så Stefan började städa på morgonen, jag gick en sväng på samlarmässan (mycket att se, men dyrare än loppis) å sen drog vi ut till Sunnanbäck en sväng. Lapade lite sol och vissa badade =) Sen tillbaka hem, Stefan spelade match i Bjuråker (grattis - Forsa vann) och jag städade klart och for sen ut och plockade lite hallon. Var inte ute så länge, men 2 liter blev det allt.

Hallonen som fick följa med hem

Å nu så sitter jag här och kollar upp busskort till imorgon, årskortet har gått ut och jag måste köpa nytt om jag ska ta mig till jobbet. Snart dags att sova för att vara utvilad till morgondagen, matlådan står redo i kylen och jobbarnycklarna har åter hamnat i väskan. Ska ändå bli roligt att komma tillbaka till jobbet, semestern har varit så bra och vi har hunnit med mycker, så då är det inte så jobbigt.

Vi hörs!

/Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0