Sol och vackert väder

Sol, strålande sol, klarblå himmel och en egen liten strand vid havet. Härligt var det idag. Jag och Stefan tog med oss fikakorgen och brassestolarna och körde till havet. Detta är ju första riktigt fina dagen på denna semester, så det gäller ju att passa på att njuta lite. Har gått in på sista semesterveckan, men än är det ju länge kvar innan jobbet börjar igen.

Här kommer bilder på stranden vi var på:
Utsikt mot havet, som dock var för kallt att bada i   Stranden vi hade för oss själva

Igår ägnade vi dagen åt att först glo lite på TV, slappa i soffan helt enkelt, tills vi tog tag i oss själva å gjorde nått vettigt. Tog med oss bärplockarna och åkte till skogen. Som tur var så stötte vi inte på björnen som har skådats i trakterna och vi fick med oss lite blåbär hem. Det värsta med att plocka dess bär är bara den lilla detaljen att de tydligen måste rensas innan de packas in i frysen, usch vilket tråkgöra måste jag bara säga! Hann med att rensa lite igår medan Stefan var på fotbollsträning, men har kvar en bunke som bara väntar i kylen.

Blåbären som bara väntar på att få komma in i frysen, efter lite rensning

Efter skogen och träningen så drog vi på en liten fisketur. Först stod jag och Stefan och bara kastade från land, men efter ett bortkastat drag, dock inte jag, och inte ett enda napp, så drog vi till Tomas och räddade honom från TV-soffans hårda klor. Han tog med oss i hans supersnabba båt "demonen från helvetet" ut på Storsjön. Jättefint väder, stilla på sjön och fisk som vakade lite här och där. Jag kastade och kastade, två drag kastade jag bort, fastnade i Tomas lina typ tre gånger, kastade ett kast som hamnade i båten och ändå var jag den enda som inte fick en enda fisk! Hur är det möjligt?! Både Tomas och Stefan fick upp fina abborrar och inte bara en var fick de, men Stefan vann med en på typ 600g. Jaja, man kan ju inte vara bra på allt, får hem å träna lite till nästa gång, men kul är det ju!

Bjuder på en bild på den vinnande fisken å Stefan =)
Stefan å stor-abbarn

Pratade med en väldigt bra kompis idag. Vi hörs av alldeles för sällan dock, men när vi pratar så känns det som om det var igår som vi sågs, efter alla uppdateringar om vad som har hänt sen sist då =) Gratulerar till hennes doktorandtjänst! Och avundas henne, bara LITE, att hon har varit i Australien! Mitt drömresemål!

Ha det så bra nu alla, återkommer med mer snart.

/Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0