Torsdag å sol

Vaknade i vårt gigantiskt stora tält i morse, på svärföräldrarnas tomt, billigare camping hittar man nog inte =) Var lite kallt inatt, frös om fötterna, nog för att det kanske inte hör till ovanligheterna, men så fort solen kom fram sen på morgonkvisten så blev tältet genast förvandlat till en bastu =) Men tälta är alltid roligt, så länge det inte är blött i alla fall =)

Igår kväll lånade vi båten och for ut för att fiska lite i mörkret. Jag hade med mitt nya och alldeles egna fiskespö! =) For kring 22 och kom tillbaka med hjälp av ficklampans sken 23.30. Roligt var det, men det hade ju kunnat vara ännu roligare om man fick fisk också. Inte ens Stefan fick nått. Att jag inte ens kände nått napp var ju inte så konstigt, eftersom jag tydligen är välkänd bland alla fiskar, varningssignaler går ut till alla så fort jag kommer nära vatten. Jaja, jag kanske lurar de rackarna någongång =)

Lite bilder på tältet och fisketuren:

Vårt tält! Det stora sovrummet i tältet Roligt är det att köra båt! Mörkt och lite kallt i tältet på natten

Idag började vi dagen med att rensa klart de där rackarns blåbären, men nu är det gjort i alla fall, infrysta är de också. Så nu är det bara en massa hallon i skogen som väntar på att få flytta in i frysen =)

Tog mig på cykel hem till stan sen. Hade den där ute efter att jag cyklat dit, men inte orkat cykla hem igen sen =) Blev en lagomt lång cykeltur, är ca 15 km, men det var lite jobbigt med motvind och för lite luft i däcken.

Bäst att passa på att utnyttja det fina vädret och se sista semesterdagarna också för den delen. Därför tog jag och Stefan med oss engångsgrillen, korv, potatissallad och myskänslan och begav oss ner till hamen och havet. Är riktigt trevligt att äta ute så där spontant och jobbigt behöver det inte heller vara. Kan verkligen rekommendera det!

Bäst att kolla till korvarna så att de inte förkolnar Stefan hugger in på maten
  
Nu sitter jag hemma framför TV'n och glor på Unga mödrar. Fortfarande skiner solen där ute och det är varmt, så är lite lockad att ta en kvällspromenad, men vi får se om jag orkar =)

Ha en bra kväll!

/Sara

Kommentarer
Postat av: Emma

Tack tack! =)

Ja gudarns. Sitter på jobbet nu och har det rätt lugnt.. ska dock bli skönt med avvaket imorgon och sen ledig heeela långa helgen! =) Och vädret såg ut som att de skulle bli som idag(igår) tokvarmt. Perfekt! :) Snyggt stortält ni har. :p kram

2009-08-07 @ 01:23:24
URL: http://rievssat.blogg.se/
Postat av: Camilla

Det ser faktiskt riktigt mysigt ut med tält även om tält inte riktigt är min grej. Kanske får ge det en chans ändå, någongång? :-) Snart, om några timmar, börjar min semester. Hoppas på fint väder så att jag och Liam kan vara ute på gården och kanske gå ner till stranden. Det är mycket roligare att vara ute med en liten vilde än inne. :-)

2009-08-07 @ 08:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0