Kort uppdatering

Dagens vikt: 2618g
Dagens längd: 46,5 cm

Ja, skruttan ökar väldigt bra i vikt och växer även på längden. Men det är kanske inte så konstigt med tanke på att favoritsysselsättningarna är att äta och sova =)

Här kretsar det mesta runt matningen och allt vad det innebär och sedan vila lite emellanåt. Har inte reflekterat så mycket över att det faktiskt är julafton snart, men igår fick jag faktiskt ett ryck och hann mellan matvarven att baka mammas julmatbröd. Det är verkligen ett måste på jul och särskilt till julaftonsfrukosten. Nu är det bara att köpa en liten bit skinka så är det viktigaste i matväg fixat =)

I fredags fick skruttan bada hemma för första gången och hon gillar verkligen att vara i vatten. Måste se om det finns babysim här i närheten sen när det blir dags för det. Sen så har hon blivit bättre på att amma också, vilket är väldigt roligt. Skulle vara så skönt om man fick ta bort sonde snart. Matningarna skulle bli så mycket enklare.

Sen så måste jag ju bara berätta att vi under de senast dagarna har fått otroligt mycket snö, vilket kanske alla runt om i Sverige har fått också. Men det är så mysigt ute med all denna vita snö och vad man längtar att ta på sig längdskidorna och ta sig en runda i spåret. Det blev en vit kul i alla fall, det trodde man faktiskt inte för bara en vecka sedan.

Jaja, hann med ett kort inlägg denna gång, men får återkomma med bilder sen.

God jul på er alla! Och tack för julkorten! (Ni som har skickat vet vilka ni är! Av förklarliga skäl så har vi inte hunnit med att skicka några själva i år)

/Sara

22 dec. - här kommer lite bilder som lovat:

Bada är härligt, men innan man har kommit i plurret ordentligt så vet man inte riktigt vad man ska tro =)

Mysigt att vara inrullad i en handduk också =)Vaken är man ibland =)Det är inte alla som ryms på en kudde =)

Så här fixar man vägning i hemmet med hjälp av hushållsvågen och en ugnsform =)


Kommentarer
Postat av: Kussen

ååh, vad bra att hon blir större!

2009-12-22 @ 08:03:12
Postat av: Moster

Stora damen.:)

Ni har typ samma rutiner som jag & Nemo har under veckorna - äta, sova & vara vaken en stund. :)



Idag steg vi upp kvart i sju och innan kl 08.15 så hade vi till och med hunnit med ett besök - såhär på morgonen. Jag minns då int när jag sist var och hälsade på någon inna kl 08 en dag? Om det ens har hänt? =)

Nåja, ska bli lite tomt att lämna Nemo till veckan när vi kommer ner, men de får lov att gå- han ska åka lastbil med Benny. :) Hoppas det går lika bra som när han åker bil. :)



Nåja, nu ska jag brygga mig en kaffekopp. Ha det så bra. Kramar

2009-12-22 @ 08:55:03
Postat av: Gunnar Forsgren

Skönt att höra och läsa att det är stabilt med er alla tre. I sinom tid blir det fint att kunna träffas.

Jag skulle vilja skicka ett julbrev till er och undrar vilken e-adress som jag skall använda.



Hälsningar

Gunnar

2009-12-23 @ 09:16:49
Postat av: Moster

Ooooh! Vilket uttryck på badbilden. :p

Sött att hon ryms i bakformen. =)



Här snöar det för fullt.. Nemo tar en tupplur (med all rätt, vaknade kl 5 och kl 06.30) men jag var int så pigg på att stiga upp då eftersom jag ska jobba inatt så vi sov ända till kl 08.45! =) Så nu ska jag börja baka lite.

Ha det fint! kramar

2009-12-23 @ 10:42:49
Postat av: Kussen

Men visst är det dom blåa "super siri" byxorna hon har? :D

2009-12-23 @ 12:24:11
Postat av: Mormor,Morfar å`morbror

GodJul! Vi saknar er! Julkramar i massor tills vi träffs! Ni finns i våra tankar å`hjärtan!

2009-12-24 @ 18:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0