Föräldragrupp å födelsedag i efterskott

Usch, hade världens huvudvärk på eftermiddagen i torsdags, pratade med mamma sen på kvällen och hon hade åxå haft det, men hela dagen! Konstigt! Som tur var så hade Stefan kommit hem, efter att ha varit borta på kurs i tre dagar, så jag slängde mig i soffan direkt efter jobbet och gjorde inte mycket resten av kvällen. Igår var det bättre, så det verkar bara ha varit en liten släng av nått!

I alla fall, veckan har flytit på å nu är det helg igen. Igår var vi på första träffen med föräldragruppen, roligt! Det var vi och tre andra par, som ska få sitt första barn åxå. Vi pratade lite och sen var det andningsövning och avslappningsövning på slutet. Satt i saccosäckar och man fick verkligen passa sig under avslappningen så att man inte somnade =) Kommer att vara tre träffar till, men på grund av svininfluensan så blir det inget besök på förlossningen, vilket är är lite tråkigt. Nog för att man ju hamnar där ändå, men det hade ju varit lite lugnanade och intressant att ha varit där innan och rekat lite. Kommer att blir roligt med dessa träffar å skoj sen att träffa alla när de har fått sina små. Jag var den som hade BF först, men mycket kan ju hända innan dess =)

Igår hade vi fullt hus på kvällen, svärföräldrarna, lillsvåger och storsvåger med familj kom å Mmm, gott med tårta kvar från dagen innan!grattade mig i efterskott =) Lite tårta blev det å skumtomtar å ballerina pepparkakor, supergott =) Fick presentkort på en affär här i Hudik, som har typ Dukas sortiment, så nu ska jag unna mig nått till jul, nått som inte nödvändigtvis är någon nyttosak, få se vad jag hittar. Fick 50 :- av Krille =), som föregicks av en massa spänning och som sagt utmynnade i ett "plötsligt händer det!" =) Ett kakfat fick jag åxå, som måste fyllas till jul =) Tack så mycket för presenterna!

Krille stannade och såg Idol med oss, tog sig en virre å utvärderade idolernas prestationer =)

Idag har det varit väldigt lugnt. Löste krysset i vanlig ordning, pratade med de där hemma och fick lite hjälp med ett ord. Stefan hade avslutning med sitt fotbollslag som han har tränat, turnering å tacos. Jag blev sittandes i soffan framför längdskidpremiären, skoj, fick ju två pallplatser på damsidan! Grattis tjejer! Herrarna var ju åxå lite spännande, men inga medaljer där idag.  
Blir det vantar eller sockar? -Vet ej än.
Nu har Stefan kommit hem, disken är diskad å min lilla stickning ligger på soffbordet =) Ska bänka mig i soffan framför TV'n resten av kvällen, sticka några maskor och se hur årets Robinson är.

Sen så blev vi bjudna på middag imorn! Skoj, då får vi träffa Liam å Vide igen, å Camilla å Janne så klart! =) Ser framemot att smaka pajen Camilla!

Här kommer lite bilder på nyfådda finsaker. Kransen hänger vid dörren, fick den av mamma nu på födelsedagen och ska pyntas lite sen till jul. Tometeluvorna kom svärmor med igår, var redan beställda innan beslutet kom att strunta att ge varandra julklappar i år. Så då blev det en födelsedagspresent istället =) Sen mannekängar jag i skjortklänningen jag fick av Stefan när vi var i Stockholm =)

Present från mamma - vackert kranshjärta!  Små tomteluvor, söta!  v32, har på mig Stefans födelsedagspresent till mig =)


Ha en fortsatt bra helg alla!

/Sara

 


Kommentarer
Postat av: Camilla

Mysigt att sticka, om jag bara hade tid... Vilken fin klänning & saker du har fått. Vi ses imorgon! Kram!

2009-11-21 @ 21:04:05
Postat av: Syrran

Hej. Hittade du nån ny liten tomte?

Jag har iaf gått på mitt pass nu, har hunnit vaska & fyllt på förråden - nu väntar jag bara på att det ska bli fikatime. =)

Imorgon är jag ledig som sagt, blir dock inte arvids (får bli till veckan, skaffa madrassen till valpen). Ska nog bara ta det lilla lugna imorgon, tända nå ljus (med kaneldoft), lyssna på nå julmusik och bara slappa.. kanske slinker ner nå glögg, vem vet? =)



Hoppas du får en bra dag på jobbet imorrn.

Sen får du passa på att slappa du också, i soffan imorrn efter jobbet.. =)

Kramar

2009-11-24 @ 22:46:25
Postat av: Anna

Fin mage du har! :-)

Jag tyckte den sista tiden var riktigt jobbig. Men skönt när det är över.

Här är det typisk Varbergsvinter i dag, grått och regnigt! Skönt ändå att komma ut på en promenad med barnvagnen. Hälsa Stefan.

2009-11-25 @ 15:36:27
URL: http://oscaflash.blogspot.com
Postat av: Anna

Förresten, grattis i efterskott på födelsedagen! :-)

2009-11-25 @ 15:37:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0