Ibland är ingenting information åxå =)

Så har mer än halva veckan gått då, snart helg igen. Å inte vilken helg som helst - det är ju första advent ju! Härligt, mysigt å underbart! =) Då åker alla julsaker fram, måste nog se över hur det står till på gardinfronten, tror allt att jag måste göra en syinsats innan de åker upp. Sen så SKA vi skaffa en gran i år! Har sagt det flera år nu, men det har inte blivit av. Har ju aldrig firat julafton där vi har bott, så det har inte känts så prioriterat då, men nu kommer vi ju att vara hemma på just julafton, inte hela dagen, men ändå, så en gran måste vi ha!

Annars då, ja inte så mycket nytt på Paltenfronten. Fortsätter att bara må bra. Har dock börjat bli lite jobbigt att böja sig ner å sitta som "en hösäck", vilket ju är väldigt viktigt i vanliga fall =) Så nu måste man räta på ryggen å sitta som "en fin dam" istället =) När jag skulle sova inatt så tyckte Palten inte att det var nån bra idée att jag låg på sidan, sparkade lite extra då, så då var det bara att lägga sig på rygg istället, blev mycket lugnare i magen då =) Sen så har jag tagit av mig ringarna idag. De får härdanefter hänga runt halsen. Händerna är lite svullna på morgnarna, men det går ner under dan, för att sedan svälla på kvällen igen. Å jag gillar inte när jag inte kan få av mig ringarna när jag vill, så från och med idag så är jag ringlös, vilket jag inte har varit på över 8 år!

Idag ska jag med jobbet fara en sväng till Sundsvall med vår utbytesstudent. Ska visa henne universitetet och passande nog så skulle de ha en samling för alla utbytesstudenter som går där nu på eftermiddagen. Det skulle bjudas på lussebullar och pepparkakor å sen skulle alla programansvariga för utbytesprogrammen vara där, helt perfekt! Kanske vi hinner en sväng på stan sen åxå, vore ju inte illa det! =)

Har pysslat lite på kvällarna. Det är ju så roligt att pyssla å ha sig. Men än har det bara blivit vantar till Palten, ska kanske ge mig på nått större sen, men jag har åxå lejt mamma att sticka nått, så vi får se hur mycket jag knåpar ihop själv =)

Måste bara passa på att tacka Camilla för den goda maten vi fick i söndags, var verkligen gott! Så nu väntar jag bara på receptet =) Det är så roligt när man får smaka nått nytt och som man sen kan börja laga själv. För ibland har man verkligen idéetorka vad gäller mat. Jag och Stefan är ändå ganska duktiga på att laga lite allt möjligt, men ibland så kan man verkligen inte komma på vad man ska äta. Då är det väldigt bra att få lite nya idéer från annat håll.

Jaja, långt inlägg om inte så mycket egentligen, summa summarum är att jag fortsätter att må bra, vilket jag inte alls klagar över och vilket betyder att jag förhoppningsvis har det så här bra även nästa helg. Då ska jag nämligen tillbringa helgen i Stockholm, igen, men nu med Lina och Elaine - ska bli så KUL! Längtar!

Så, nu ska jag inte tråka ut er med mer babbel för denna gång. Bjuder på lite bilder, är ju så mycket roligare om man har med lite foton ju =) Å mamma tyckte att jag såg så tjock ut på förra bilden jag hade lagt ut =), men jag hävdar att det var kläderna =) å sen så vet ju alla att man ser tjockare ut på bild =) Så här kommer lite mer bara magbilder, så bedöm själva =) Och ja, kanske jag är lite tjock om magen, men det är ju bara Palten som växer =) å än har jag inte växt om vissa andra =)

På återhörande!

v33  v33  Jag i Thailand i mars

/Sara

Kommentarer
Postat av: Camilla

Recept kommer snart, bara jag får tid och ork. Kul att ni gillade maten!

2009-11-26 @ 15:14:34
Postat av: Stefan

Nu vet då inte jag vem du menar.... Du vet ju att man ska bli tjock när man är gravid. Jag har även hört att det är vi som är gravida, då måste ju även jag få bli tjock :)

2009-11-26 @ 17:28:54
Postat av: Camilla

Kolla in den här länken, det är en beskrivning att sy ett jättefint monster. Jag tror allt att jag ska sy varsitt monster i julklapp till pojkarna. Kul att använda upp lite tygbitar som man har liggande...



http://www.revoluzzza.com/?p=422

2009-11-27 @ 15:18:40
Postat av: Emma

Ja de var lite skillnad på korten - före & nu. :p

Nåja, blir ingen stad för oss imorgon och jag tro jag skiter i de till veckan, jag gör bort all julhandel (lite kvar bara) i arvids till veckan, för benny ska ju ta ledigt på fredag och då lär han inte sluta tidigare någon dag = att jag måste köra själv till stan om jag ska dit och det hade jag ingen vidare lust med eftersom jag blir lätt hysterisk av all trfik.. :p Så det får bli en shoppardag i arvids istället och det funkar ju lika så bra. Blir nog kanske tisdag eller onsdag isf, har inte bestämnt ännu.. Sen ska vi ringa till uppfödaren och bestämma tid på lördag, vi har tänkt att vi far dit vid 8 tiden, då har vi ju lite ljust halvvägs iaf. =)

Sitter på jobbet nu och fördriver nå tid vid datorn, kollar bloggar & blocket (man får hålla sig från blocket på dagarna så man har nå "roligt" att se framemot på nätterna, kika på nya annonser osv.)

:)

Näpp, nu ska jag gå en sväng och se så dom sover!

Ha en bra morgondag. Kram

2009-11-28 @ 01:32:48
Postat av: Emelie

sista bilden är vell ag med på sidan? i thailand :P

2009-11-28 @ 22:08:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0