Höststädning

Igår gjorde vi klart för vintern ute, bar upp utemöblderna och parkerade cyklarna i förrådet. Så nu kan snön komma =) Lite tomt blev det på uteplatsen framför ytter dörrren, så får nog ta mig en sväng ut i skogen och plocka lite ris av nått slag att dekorera med =)

Sen blev det att fixa inne, Stefan gjorde klart med alla sladdar till och från TV'n å alla apparater och jag la sista handen på min blommor. Fick fara till Coop för att införskaffa fler krukor, för här är det inte bara magen som växer, utan även våra blommor förökade sig en aning =) 4 svärfarstungor "råkade" bli 10 stycken och 3 de tolv apostlarna, eller apostlalilja som den åxå heter, blev 5 stycken =) Så nu har nog alla fönster någon blomma =) Sen kan jag ju inte kasta bort blommor som lever ju, så nästa gång det är omplantering så blir det lite knepigt om de förökar sig i samma takt =)

De tolv apostlarna är en väldigt bra blomma för insynsskydd och när den blommar så är det en väldigt fin blomma. Det är synd bara att det är så sällan, blommar bara när den har fått just 12 blad och då slår den ut under ett dygn och vissnar sedan. Har fått blommor både när vi bodde i Varberg och här i Hudik, så nu lär det dröja ett tag innan det kommer någon ny.

Efter allt stök igår så laddade vi DVD'n å tittade på Änglar och demoner, helt ok film. Boken är ju väldigt bra och nu så är man ju sugen på att läsa den senaste av Dan Brown, men det får nog bli ett senare projekt. 

Idag så hade vi planer på att åka å titta på en bil i Gävle, men det bidde ingenting för säljaren var inte hemma. Så nu kanske vi tar tag i städning istället =) Finväder har vi i alla fall, så det vore inte så dumt att ta sig en promenad heller. Solen skiner och det är blått på himlen å 5 grader varmt, gillar hösten! Jaja, vi får se vad dagen har att erbjuda! En kaffekopp å ballerina med pepparkakssmak direkt efter att jag har skrivit klart detta i alla fall!

Kram på er alla!

Fler tungor
Svärfarstungorna som fick flytta upp i sovrummet.
SvärfarstungaDe tolv apostlarnaDe tolv apostlarna blommar
Svärfarstungor och De tolv apostlarna å en bild på hur fint den blommar, när det väl händer.
Stefan fixar!Gott med chips å sånt!Lördagsmys!
Stefan fixar så vi får ljud till filmen, å sen var det chips å krokar uppdukat å julmust! =)

/Sara


Kommentarer
Postat av: Emma

Chiliostbågarna var helt OK de också, prova de vettja. ;) Nåja, nu ska jag ta mig en kaffekopp & en ballerinapepparkaka. :p Sen blir de nog att ta tag i grisbadandet och sen blir det kanske en promenad när B kommer hem. Ha det fint. Kram

2009-11-01 @ 13:18:03
Postat av: Camilla

Jag skulle också behöva plantera om mina blommor, men det får nog bli en senare fråga. :-) Ser mysigt ut med chips och ostbågar, får nog ta och testa det någon dag det var ett tag sedan nu faktiskt.

2009-11-01 @ 14:01:41
Postat av: Emelie

åå vad jag saknar er! känns som det är en evig het sen jag träffade er,men jusst nu är jag sjuk! :((

2009-11-01 @ 23:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0