Så har man blitt schuschu...

Som rubriken lyder, kanske lite otydligt, men översatt så betyder det att jag fyllde 27 år i helgen =) Födelsedagen och hela helgen för den delen, firades i huvudstaden. Jag och Stefan tog tåget ner i fredags och anlände 15.30 till centralstationen, sen tog vi tunnelbanan till Wittstocksgatan och lägenheten som vi hade över helgen. Hade tagit ledigt hela dan och hann faktiskt med en hel del stök innan vi åkte, roliga saker som att tvätta, laga lite kläder, diska å annat hushållsgöra =)

Sen på fredag tog vi en promenad ner till Strandvägen, planen var att äta på en libanesisk restaurang, men eftersom vi inte bokat nått bord, så fick vi valet att äta efter 21 eller gå till nått annat ställe. Valet blev att testa restaurangen någon annan gång. Denna kväll så såg vi helgens enda kändis åxå, Helena af Sandeberg, om man inte räknar med hela personalen från Hemköp i Hudik, vilka vi stötte på dagen efter på ett fik i stan =) Middag åt vi på taco bar, helt ok, dock var portionen kanske inte den största man hade sett, så påväg tillbaka till lägenheten så köptes lite fredagsmys i form av ostkrokar å chips =) Väldigt mättande saker faktiskt!

Lagomt till Idol så kom våra nattgäster åxå, Emma å Benny =) De hade kört ända från Norsjö, men det hade gått bra och till oss hittade de efter bara nån liten felkörning =) Vi umgicks, såg Idol å hade det trevligt!

Lördag började med paketöppning, Emma hade med sig några till mig. Tack så mycket alla! Tyvärr blev det ingen vinst på trisslotterna =( En hjärtekrans att smycka väggen med hemma, goda tvålar å pyjamaser, kanske lite väl små åt mig, men Palten kanske kan få dem istället sen =) Sen hade jag redan fått en prenumeration av ICA kuriren av mamma å pappa, tackar tackar! Sen bar det av till stan, Emma åkte tunnelbana för första gången i vuxen ålder, kom nog inte ihåg när hon gjorde det sist, men det gick ju finfint det =) Vi hann strosa i lite affärer, nog för att det hade varit bra att ha några timmar till, vi hann ju inte till gamla stan ju =( Men lite shopping blev det. Å sen så hann vi med det viktigaste, fika! =) Gott! Emma å Benny åkte vidare runt 13 å då tog jag å Stefan tunnelbanan till naturhistoriska museet. Där spenderade vi några timmar, eller ganska många, kändes i alla fall i fötterna! Lite trötta tog vi oss tillbaka, passerade en ICA påväg hem, köpte fryspizza å lite cola, hem å vila lite, värmde pizzan å spenderade resten av kvällen i soffan framför TV'n. Väldigt skönt! =) Varför krångla till det.

Söndag, Stefan var först att gratta mig, vid 4 snåret, vaknade till, men somna snabbt om =) Steg upp kring 9, åt frukost å skulle ut å ta en promenad på Djurgården eller Gärdet, men de planerna strök vi efter några steg ute. Det regnade sånt där finregn, som gör att man blir dyngsur utan att egetligen märka det. Spenderade lite tid i lägenheten med en kaffekopp å muffins, städade och begav oss sen in till stan. Låste in bagaget å gick till gamla stan å tog ett födelsedagsfika, blåbärscheesecake å en chai latte =) Kyrkklockspelet spelade Happy Birthday å på Stortorget sjöng de för nån, vi låtsades att det var till mig såklart! =) Pampigt firande! =) Lite mer affäret å Stefan hittade äntligen en jacka! Jag fick en tröja av Stefan i present, perfekt, fick välja den själv! =) Middag fick bli på BK innan tåget tuffade hem igen. Kom kring 20, lagomt att packa upp, se lite TV å göra iordning lunchen inför måndag, innan det var dags att krypa isäng.

Sammanfattningsvis så var det en väldigt trevlig helg, å troligen den sista helgen på utflykt som jag och Stefan har själva, för nästa gång har vi förhoppningsvis en Palt med oss =)

Tack för alla grattis-samtal å sms!

Vi hörs!

Å här kommer lite bilder från helgen i Stockholm, från lägenheten, tunnelbanan, naturhistoriska museet å födelsedagsfika i gamla stan!

Jag slappar i soffan i Stockholm  Emma i soffan i lägenheten  Stefan å Benny diskuterar kanske Idol  Stefan städar =)
Emma å Stefan åker tunnelbanaNaturhistoriska är roligt =)
Födelsedagsfika 

/Sara


Kommentarer
Postat av: Camilla

Grattis än en gång! :-)

2009-11-17 @ 12:32:53
Postat av: Emma

Ja det var en trevlig helg! Vi ska nog testa att bo i Nyköping nästa sväng vi åker ner, om typ 14 dagar. =) Nåja, nu ska jag nog brygga lite kaffe strax sen blir det att bara ta de lilla lugna. =) Ha en bra dag. Kram

2009-11-18 @ 12:09:34
URL: http://rievssat.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hittade stefan nå släktingar på museet? :) hahahah nu var jag ju taskig mot vavosisan men han kanske träffade emil vem vet? han ser ut att gilla städning! :D

2009-11-18 @ 21:54:37
Postat av: Stefan

Bara någon som var lik min brorsdotter :)

2009-11-19 @ 08:19:27
Postat av: Emelie

men nu ska vavosisan vara snäll :)

2009-11-20 @ 17:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0