Skylten stod visst i vägen

Opps, så hade man varit med om den första trafikmissen då!

Skulle nämligen plocka upp vår utbytesstudent i stan på förmiddagen idag och kom inkörandes till stan inte ont anande om vad som skulle ske. Körde ett varv för jag såg henne inte först, men sen kom hon just ut från ett café och jag svängde in och stannade vid vägkanten så hon kunde hoppa in i bilen. Såg att det kom en bil bakom mig och ville köra ut så smidigt som möjligt, dock så är jag inte så van vid manuell växling nu, eftersom vi har en automat sedan ett par år tillbaka. Vred ratten, koncentrerade mig på kopplingen och glömde bort att det var en skylt lite för nära bilen framför mig och vad gör jag, jo jag lyckas träffa skylten!

Skylten gav vika lite å jag fick kärringstop. Lyckades backa å ta om och ta mig från platsen. Var inte så farligt faktiskt, å det blev inget på bilen, men lite skärrad blir man ju. Sen, för att vara på den säkra sidan och lätta mitt samvete började jag ringa runt när jag kom till jobbet igen. Började med polisen, men de ville inte höra mitt erkännande, slussades vidare till vägverket, som snabbt skickade mig till kommunen. Väl kopplad till rätt ställe så pratade jag med en snäll kvinna, som sa att det är sånt om händer och sa att det var bra att jag hade hört av mig, men att det troligen inte var så farligt och hon skulle skicka ut någon att rätta till skylten bara! =) Vad trevligt det är att prata med snälla och lugnande personer =)

Så, vad lärde jag mig av detta då, ja ta det lugnt och parkera bara på ställen där det är meningen att man ska parkera om det bara så är för att plocka upp någon!

Ha en bra dag! Det ska jag försöka att ha!

/Sara

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hihi, knasigt med skyltar som står ivägen. Var det Lola Äng du fick prata med på kommunen? Hon jobbar som trafikingenjör i Hudik och är en väldigt trevlig tjej!

2009-11-02 @ 21:22:03
Postat av: Sara

Camilla: Ja,tycker verkligen att man borde tänka mer på skyltarnas placering =) Vet ej vem det var jag pratade med, men snälla var hon i alla fall =)

2009-11-03 @ 08:40:48
Postat av: Emma

Haha, Sara då!

Idag blir det att slänga iväg en beställning till Ellos, hittade massa grannt. All snö har förresten tinat bort nu, känns som värsta vårvädret! Nä, nu ska jag svälga sista teet sen ut i ruskvädret (min tanke var så de, men vi får se). =)

2009-11-03 @ 10:54:55
Postat av: Anna

Hej Sara!

Tur att allt gick bra.

Tänkte passa på att tacka så mycket för de fina grejerna ni skickat till Noelle. Väldigt gulligt av er.

Hoppas allt är bra med er!

Kram

2009-11-03 @ 19:55:09
URL: http://oscaflash.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0