PRAO och nya bilder

Puh, idag har vi haft fullt upp på jobbet - med ett gäng 9:or! Hade hand om dessa elever, som gör sin bransch-prao inom Holmen, eftersom min arbetsplats fanns med på schemat. Försökte göra det så intressant som möjligt, bjöd på lukttester och smaktester, tror nog att smakningen på choklad blev ganska uppskattad =) För det kan ju bli lite tjatigt att bara stå å rabbla en massa fakta. Nog för att de sen fick gå på lab å leka med helium och flytande kväve =) Omän det var lite tungt mot slutet av dagen, så var det en väldigt lyckad dag å eleverna var, trots farhågor, väldigt snälla och lydiga. Kanske för snälla, för de ställde för lite frågor tyckte jag allt =) Kanske somnade de eller så var vi helt enkelt så bra så de fick svar på allt =)

Jaja, ska bli skönt att "bara jobba" imorn =) Sen får vi väl se om det bär av norrut efter jobbet eller om det blir tidigt på fredag, inget bestämt än. Måste få på vinterdäcken först å främst, Stefan ska fixa det under lunchen. För det verkar ju som om det är lite mer vinter dit vi ska än här =)

Ska packa ikväll å hinna med att beta av några blommor till. Har äntligen tagit tag i detta med omplantering av mina gröna vänner, bättre sent än aldrig =) Sen är det bara kvar de jag måste dela på eller byta upp till en större kruka, men det betyder i sin tur att vi måste in, längst in, i förrådet och då är det lika bra att städa där med en gång å tror inte att det är gjort på en kafferast direkt =)

Tog lite bilder nu ikväll. Är i v27, tänk vad tiden går snabbt!

v27(26+2)v27(26+2)
 
Passar på att skicka ett grattis ner till Varberg, till Dan och Anna, som blev föräldrar till en dotter 30 september!

/Sara


Kommentarer
Postat av: mattias

Elever är nog generellt ganska tysta av sig, det är nog bara naturligt. eventuellt kan man bryta isen genom att ställa frågor till dem och få igång en diskussion. De är antagligen glada bara över att få komma utanför skolväggarna på skoltid :-)



Det var en trevlig helg hemma. Nu är jag tillbaka i vardagsslitet, och du med antar jag. Ha det gott, vi hörs!

2009-10-20 @ 14:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0