Ankarluff å annat

Som sagt, mycket denna vecka. Åker till Stockholm i dag med jobbet, fick just veta att det blir buss en del av sträckan, på grund av banarbete, jaja det ska väl gå det med kan jag tänka. Nog för att det är mycket bekvämare att åka tåg!

Igår var jag hurtig efter jobbet. Jag å typ 170 andra deltog i en motionstävling som jobbet anordnar, Ankarluffen. Man väljer att gå/jogga/springa 5 eller 10 km. Jag, som är lite av en tävlingsmänniska, hade som tur var sansat mig å bara anmält mig till motionsklassen detta år, men var ju såklart tvungen att prova jogga lite lätt. Å visst, det gick bra den första svängen jag luffade på, men kände direkt att mina dagar som löpare är borta för en tid framöver. Andra gången jag gav mig på ett ryck, så slutade det med en vurpa i en nedförsbacke. Snabbt upp på fötter igen, titta sig omkring, tur ingen såg mig, slicka sina sår och linka vidare. Usch, ja, jag vet, jag borde inte ha sprungit nått, men jag kunde ju inte låta bli =) Med lite trasiga byxor och svidande ben så kom jag i mål, dock med aningens sämre tid än förra året, trist =) Käkade korv, åt bulla och fick med mig ett pris hem i form av ett par löparsockar, jaja får väl lägga dem på hyllan till nästa år nångång då =)

Är lite avundsjuk på syrran å hennes kille, som idag sätter sig på ett flyg till Rhodos, hade gärna följt med som bagage, för visst Emma, du hade ju plats över!? =) Nä, hoppas de får en kanonvecka, det är de förtjänta av efter en sommar med bara jobb och utan semester!

Nä, snart är det dags att åka, måste slänga i mig lite lunch först, hemmagjord pizza med pepperoni på!

Ha det så bra alla, å Camilla, håller tummarna att du slipper din stora mage snart!

/Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0