Lugna bullar

Så var helgen slut då. Har sagt det förut och säger det igen, tiden går så snabbt ju!

Går in i v 24 idag, tänk! Palten i magen sparkas och har sig, mysigt är det. Kan se tydligt på magen nu när det rör sig där inne =) Magen växer, men jag är inte så stor ändå. Har fått kommentarer att den inte är så stor alls för att vara i den vecka som jag är, men det är bara skönt det. Den lär ändå växa så pass mycket att man önskar att den vore mindre =)

Sen så måste vi ta tag i detta med gravid- och barnförsäkring! En djungel är det. Ska man ta bara den gravidförsäkring som är gratis eller ska man komplettera? Ska man ha samma försäkringabolag som vi redan har, ska vi ta en annan eller ska vi åxå byta ? Ja, det är mycket att sätta sig in i. För att inte tala om detta med föräldrpenning sen! Puh! Ska anmäla oss till en info träff på försäkringskassan, om de nu kommer att ha någon sådan här. Bra att få lite grundläggande info muntligt, sen finns ju allt på nätet, så då är det bara att hålla tungan rätt i mun och läsa sig till allt nödvändigt.

Helgen var lugnt för våran del. Stökade lite, fick lingonen rensade, försökte laga en luftmadrass, la in en massa kort på datorn, tvättade, var luktdetektiver (men lyckades tyvärr inte hitta luktkällan, trots att alla rörledningar under diskbänken rengjordes) och slappade lite. Vi var dessutom sociala på lördagkväll. Var på Forsas sponsormiddag med fotbollen. Det blev en trevlig kväll med buffé, prat och lite dans. Trots den goda stämningen så blev vi utkastade 23.30, ja tänka sig! Vad hände då kanske ni tänker?! Vem skämde ut sig och vad gjorde denna någon som fick oss alla att lämna stället?! Ja, det kan ni fundera lite på =)

Så igår åkte vi till Sunnanbäck och blev bjuden på smörgåstårta och princesstårta efter det. Skönt med middan fixad och gott var det! Firade svärfar i efterskott, så grattis Håkan!

Pratade med mamma en sväng och de hade fått hem en ren under helgen. Så nu har de frysen full med gott kött! Längtar tills man själv har en frysbox att fylla med ren, älg å ett å annat bär =)

Nu är det måndag å dags för lunch. Blir att äta lite snabbt å sen ut i det vackra vädret för att få lite frisk luft. Bäst att ta tillvara på de fina höstdagarna, imorgon är det ju höstdagjämning och sen så blir det ju bara mörkare och mörkare.

Bjuder på lite bilder. En på mig å Palten tagen i helgen. Sen en bild på duken jag fick i brevlådan här om dagen, matchar mitt linne i bilden före =)

V23  Duk

Så ha en bra vecka alla!

/Sara

Just det ja, kanske ni har funderat klart nu å gissat varför vi blev utslängda =) Ja det var ju så att....det var inte roligare än att vi var för få gäster, så det ville helt enkelt stänga! Snopet värre för oss!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vilken söt liten kula du har börjat få, var glad att magen inte är större det lär bli nog jobbigt ändå i slutet. Jag gillar att läsa din blogg men är dålig på att lämna kommentarer, måste skärpa mig!

2009-09-21 @ 22:24:40
Postat av: Sara

Camilla: Jag får säga det samma, tycker att det är så kul att läsa din blogg å höra vad som händer och sker i er familj =) Å det är ju lite kul att få kommentarer, då ser man ju vilka som är inne å läser =)

2009-09-23 @ 21:11:31
Postat av: Anna H

Fin bebiskula du börjar ha! Min är inte heller så jättestor men det hinner komma, tro mig. :-D

Tommy hälsar så gott!

2009-09-25 @ 13:36:33
URL: http://annaharr.se/?page_id=1

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0