"Här är det saker pågång..."

Har ni tänkt på vad som händer när det finns en som är gravid närvarande i en samling med folk? -Jo, många, män som kvinnor, får genast ett leende på läpparna och tittar lite på en och har oftast något att säga eller tillägga i ämnet. Tycker att det är så roligt =)

Har varit på kurs i Iggesund nu i två dagar och träffar en massa folk, som jag inte annars ser så ofta. Folk gratulerar och frågar hur jag mår och hur det går. De, kvinnor då i allmänhet =) berättar hur de haft det under deras graviditet och jag inser verkligen att jag har haft det tur. Mår ju hur bra som helst, kan inte klaga på något, hoppas bara att det får fortsätta så =) Diskuterar födelsedatum och risken med att få ett decemberbarn =) Nog för att det inte skulle göra oss något, men det är ju inte alltid så kul för barnet, vet ju av egen erfarenhet =) Fick till och med en kommenten igår om att det syns på gången att det är saker pågång =)

Jag och Palten har då haft en bra dag. Blev lite sen från jobbet, men kom hem precis lagomt till middagen, Stefan var just färdig med den. Så fick sätta mig vid ett dukat bord och insupa en supergod middag, ugnsstekt tonfisk med potatis och hemmagjord Hollandäsås, supergott =) Så det kommer jag att beställa fler gånger =)

Har inte införskaffat så mycke saker till Palten än, men har ett fårskinn att bädda med i vagnen, har köpt några få plagg, lånat en badbalja å ett skötbordsunderlägg, ska låna en spjälsäng (den jag har legat i som liten =) ) å lite kläder som mamma har sparat sen vi syskon var små. Men annars så återstår det att införskaffa större saker, som babyskydd, barnvagn å en bil som rymmer en barnvagn =) Ska även sy lite grejer till spjälsängen å kanske nått litet pagg. Tycker ju att det är så roligt att pyssla å hålla på. Sen så har vi ju varit ute i god tid och skaffat lite saker för Palten att lyssna på sen, nämligen en Astrid Lindgren samling (som följde med Expressen för ett tag sedan) Astrid Lindgren är ju ett måste för ett barn enligt mig.

Astridbox

Mycket runt Palten idag, men så är det ju åxå runt han/hon livet kretsar just nu och kommer att göra resten av livet =) Älskar redan pyret i magen så mycket! Pyret som sparkar och har sig å gör att jag går och ler mest hela tiden =)

Smak på jobbet imorn och förberedelse för att hålla en presentation, så ska nog börja göra mig klar för att sova. Bestämmer jag mig för det nu så kanske jag är i säng 22 =)

Gonatt på er sen!

/Sara


Kommentarer
Postat av: Emma

Wehej! Låter nice! :)

Har just (eller för en timme sen) stigit upp - natten var för lugn, alla sov så jag hann också bli trött. Nåja, bara en natt kvar denna vecka sen blir det Lse till helgen.

Dax att klä på sig och sen dra en lov på ica och kika in utbudet, kanske man hitta nå gott eller iaf nå potätren till fisk- och laxbullarna i eftermiddag (slömiddag)! :) kram

2009-09-24 @ 14:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0