Helg i Arvidsjaur

Åkte i torsdags kväll, efter matchen som Forsa vann, stannade för en kopp kaffe och macka i Ö-vik å sen ett stopp i Umeå för att plocka upp brorsan å hans tjej. Framme efter ca 7,5h å då visade klockan 04.30, alltså lagomt för att gå i säng =)

Helgen sependerades genom att umgås med familjen, Emmas kille kom också sen på lördagen, så då var det fullt hus hemma =) Trevligt! Det händer inte allt för ofta att alla samlas på en gång, så när det händer är det extra roligt!

Under dagarna hemma hann man med att gå på samhället med syrran, var en sväng i Lappstan, det var ju storstämningshelg å allt och sen så gick vi igenom en massa barnkläder som mamma sparat efter oss syskon. Tänk vad man kan komma ihåg saker bara genom att titta å hålla i ett klädesplagg, dock några storlekar mindre än den man har nu =) Roligt var det i alla fall och jag kunde plocka ihop en låda med pyttesmå kläder, som kommer att komma till stor användning sen i januari =) Fick även med mig lite andra bra-att-ha-bebis-saker och inte att förglömma, en tvättmaskin! =) Tack mamma å pappa!

Sena kvällar blir det när man är hemma å hälsar på, nattugglor som vi är allihopa, men tiden liksom bara går =) Så kring 2-3 snåret kröp jag ner utmed Stefan i sängen ute i husvagnen, mysigt det, att sova på gården i vagnen, regnet som smattrar mot taket och får en att somna så sött =)

Åkte tillbaka på söndagen, kring 14, så var framme kring 22, lite skönare att åka när det var ljust nästan hela vägen. Tack till Krille, som kom och hjälpte Stefan att bära in å upp tvättmaskinen!

Det var helgen i korta drag. Så denna vecka då, inte så mycket nytt. Har fått en utbytesstudent på jobbet, en amerikanska som är jättetrevlig. Hoppas att hennes önskemål om att få se mycket snö går i uppfyllelse, innan hon åker i december =) Jag vill ha en lika bra vinter som förra året, vore perfekt det! Gillar snö i lagoma mängder =)

Mindre än halva veckan kvar. Å hoppas min kompis i Ljusdal får se sitt lilla knyte snart, nu går hon på övertid. Marknan till helgen, ska bli kul att strosa runt där hela helgen, ser ut att bli kanonväder åxå! Men nu ska jag sova snart, ska upp 04.50 imorn, tidigt, men skönt att kunna sluta tidigt åxå =)

Å grattis till Lina å Monika som båda blivit ett år äldre än mig! =)

Ha det bra!

/Sara


Kommentarer
Postat av: Camilla

Det är så kul att läsa din blogg! :-)

2009-09-06 @ 10:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0