Helgen kom å gick

Så ska man förbereda sig för en ny jobbarvecka. Förra veckan gick så otroligt snabbt, kanske för att man var på rallen ganska många dar. Denna vecka är det inga "utflykter" och dessutom tidiga dagar (= är på jobbet 6.10) alla utom på fredag. Men det ska väl gå det med.

Helgen så. Ja, har inte gjort så mycket speciellt, bara en massa ospeciella saker =) I lördags så hade Stefan tränarutbildning hela dagen, så jag fick lösa melodikrysset själv. Det kan ju aldrig sluta bra, eftersom jag inte är så hemma på stenkakorna, vilka Stefan brukar ta =) Jag fick krypa till korset och erkänna för mamma vilka jag hade missat. Vi löser det nämnligen alltid, på var sitt håll då, varje lördag, å sen ringer vi å kollar om allt är solklart =) En trevlig lördagstradition tycker jag allt =)

Jag drog sen på stan. Var långlördag och dessutom nått jippo, som hade dragit en massa folk. Jag hann ner lagomt för att höra Nordman dra iväg några av sina slagdängor, trevlig musik, en massa folk å solen som sken och värmde, hela 21 grader var det i skuggan, inte illa! Traskade vidare mot några affärer och shoppade faktiskt lite. Kunde bland annat inte motstå en body, fick följa med hem och läggas till Palten-högen, som inte är så stor än. Något mer som fick ramla ner i kassen var Winnerbäcks senaste. Hade tänkt vänta å önska mig den i födelsedagspresent, men sorry Stefan, jag kunde inte låta bli. Nu får su hitta på nått annat =) Kunde inte heller låta bli att köpa en barnsångbok =) Kanske man ska väga upp lite Winnerbäck med lite mer glada å positiva sånger för att Palten inte ska bli alldeles deprimerad där i magen =)

Body  Winnerbäck  Sångbok

Efter turen på stan så blev det till att vila tills Stefan kom hem. Tacos, glass å TV resten av kvällen.

Idag har vi stökat på lite. Tvättat, städat bilen, fått middag i Sunnanbäck å hjälpte till att dekorera ett toafönster =) Var på barnklädesloppis å gjorde lite fynd också, lite mer till Palten-hägen =) Kom hem å pysslade på med lite syning. Omvandlade en t-shirt till en mer modernare gravidtröja, blev ganska nöjd faktiskt =) Så nu har jag sån lust att ge mig in i fler syprojekt =)

Just det ja. Kanske lite uppdatering om mig å Palten. Var till barnmorskan i fredags å alla mina värden var hur bra som helst. Har inte sjunkit i Hb nått, känns bra. Blodtrycket håller sig stabilt å är ganska lågt, som vanligt. Paltens hjärta tickade på, 150 slag/min, som förra gången =) å mitt sf-mått låg prick på medelkurvan =) Ett litet kollage av bilder som togs igår här nedan bjuder jag på idag.
v24
Som sagt, helgen har passerat å nu är det sängen för min del, om jag ska orka upp när klockan ringer imorn =)

Ha en bra vecka!

/Sara

Kommentarer
Postat av: Camilla

En sån där barnbok har Liam och han älskar verkligen den. Den är så välläst så den håller på att falla sönder. :-) Mysiga magbilder!

2009-09-28 @ 19:12:50
Postat av: Marie

Du har tur du som blir bjuden på middag varje helg:))Måste vara riktigt härligt! Va stor magen har blivit, och inte lär den bli mindre heller;)) TJOCKIS!!!!

2009-09-29 @ 19:51:19
Postat av: Emma

Visst var skivan lite olik W. ibland med syntar & gejer? Men den var helt klart bra.

Händer å sker idag då? :)

2009-09-30 @ 11:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0