Marknan'

Marknan' här i Hudik är inte som marknan man sjäv är van vid och uppvuxen med. Här är marknan' nått stort och nått som man går och väntar på, årets höjdpunkt, för många barn i alla fall. Tivoli med karuseller, lotterihjul, godisremmar och en massa roligt att shoppa. Ja visst är det något stort som händer under en helg i september =) Det jag är mest fascinerad över är ändå detta med öppentiderna, marknan' är nämnligen öppen till midnatt på både fredagen och lördagen. Det är nått jag aldrig varit med om förut, men nog är det lite mysigt allt att gå runt bland knallarna, trängas med folk och titta efter just det där man inte visste att man behövde, samtidigt som mörkret lägger sig och ljuset från knallarnas tält å tivoliplatsen lyse upp och värmer lite i den så smått kalla höstkvällen. 

Jag och Stefan var där alla tre dagar, bor man bara gatan ovanför så är det nästan ett måste ju =) I fredags blev det en sväng på kvällen, efter att ha slappat i soffan och varit å tittat på ett hus. Huset var helt ok, men det är ett stort steg, att köpa hus, så det gäller att känna och tänka efter. I går gjordes de första inköpen på marknan', presenter till svåger och svägerska som fyllde år och som just har fyllt år, grattis till er båda! Spanade in lite saker att titta närmare på sen och åt istället lunch, falafel för min del och pirog åt Stefan. Tårta till efterrätt från de båda födelsedagsbarnen i Ölsund.

Fotboll Ungern-Sverige blev kvällsaktiviteten, tyvärr så råkade jag sova hela första halvlek =) Men i pausen bjöds det på varmamackor och man piggnade till lite, eller ganska mycket för andra halvlek blev ju riktigt spännande!Grattis Sverige till vinsten!

Idag då, sista dagen på marknan' å dags för allt shoppande, efter att i två dagar bara kollat in allt =) Blev galltvål (bra fläckborttagningsmedel, låter kanske inte så trevligt, men det fungerar desto bättre), vykort (andra året jag fyller på mitt förråd där och jag lär göra det fler år), en börs (eller plånbok om ni så vill =) ), korvar (bara pepperoni detta år , man lär av sina tidigare köp), mjukbröd (ett måste), cocosbollar (ett måste det med ju), chilichocklad (det måste ni verkligen prova om ni inte redan har gjort det, sen är ni fast) å sen en massa bra-ha-saker från 10:- tältet =) Idag var inte heller kön till langosförsäljningen så lång heller, så det blev dagens lunch, hur gott som helst!

Nu så sitter jag här och har skickat ner Stefan i tvättstugan, hans tur denna sväng, själv så ser jag nån helt ok film, Utan spår, spännande kriminalare. Väntar också med spänning på att höra att Liam har blivit storebror och vad det blev, borde ske nu när som helst ju!

Solen skiner där ute, men har ju faktiskt varit ute en del idag, så resten av kvällen blir nog i soffan, ganska skönt faktistk. Till veckan blir det fullt upp, men motionstävling efter jobbet och med jobbet på tisdag, resa till Stockholm onsdag-torsdag och smak/lukt på jobbet resten av dagarna. Men det är bra det, att det händer lite saker, veckorna går ju lite snabbare då och januari närmar sig med stormsteg. Kanske lite uppdatering på den fronten åxå. Var hos barnmorskan i måndags och fick lyssna på hjärtljud, 150 slag/min slog vår Palts hjärta, roligt att få lyssna. Känner sparkar och buffel varje dag nu och Stefan har känt sparkar han åxå. Magen börjar få lite former och det är ju lite skönt det med, så slipper man känna sig bara "fet".

Här kommer lite bilder tagna idag. Solrosorna jag satt på balkongen tidigare i sommar har äntligen blommat ut, bättre sent än aldrig, men den som väntar på nått gott =) Sen en liten bild på mig bara ju!


Solros Jag (v21)

Ha en bra kväll!

/Sara

 


Kommentarer
Postat av: emelie

ja man börjar se Lars-erik litegranna nu;)

2009-09-07 @ 11:27:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0