Siris första påsk

Glad påsk - i efterskott =)
Påskblomma från Stefan å Siri =)
I år firade Siri sin första påsk och det blev tillsammans med mormor och morfar! =) De bestämde sig på torsdag att göra sig en tripp hit =) och kom sent på kvällen, Siri hade redan somnat =) Men resten av påsken så fick mormor och morfar umgås med lilla solstrålen =) Vi hann med promenader, utställning hos Bror-Eric, middag i Sunnanbäck, shopping på stan å en massa mys =)

Påskmiddag med skinka (som mamma hade med sig, tack), lax, köttbullar, prinskorvar å sill blev det allt, men ingen gräddig påsktårta =)
Mormor försöker fånga Siri på bild =)Siri å morfar slappar i soffan =)Lek i gymmet med mormor =)Siri i påskklänningen =)
Siri fick en massa saker i påsk också. Mamma hade med lite leksaker, bland annat en speldosa som jag kom ihåg att Emma hade när hon var liten. Sen fick Siri sin första spargris, som redan skramlar lite =) En superfin klänning fick hon från moster, längtar tills hon kan ha den bara! Sen så blev det lite sommarkläder som mormor hittade på stan å jag hittade en kofta, som Siri kan ha först till hösten i bästa fall =) Å jag hittade mig också en ny jacka - i skinn. Hade med mamma som smakråd å fick lite sponsring =) Tack för allt! Och tack för en väldigt trevlig påskhelg! Måste bara ge en eloge till mamma å pappa som under måndagen hann med att fika/äta med alla sina tre barn, trots att vi nu bor lite spritt (Hudik, Umeå och Norsjö) Dessutom så hann de gå på IKEA och hälsa på en polare och de hann hem till Arvidsjaur innan måndag blev tisdag! Lite imponerande faktiskt!
 Klänning från moster =) Nytt i garderoben =) Nytt i min garderob =)
Siri har börjat vilja sitta upp. Tar man henne i händerna så drar hon sig upp direkt, sen gör hon "sit-ups" om hon ligger ner, men tar sig inte riktigt upp i sittande ställning själv än =) Stå vill hon göra också, spänner benen och armarna när hon sitter, stor-tjejen vårna! Snacka med sin egen spegelbild har hon börjat med i helgen också och smackar när hon får potatis. Så nu händer det saker varje dag känns det som!
Sit-ups i pappas knä =) Sitta själv vill man allt =)
Jag har fått Stefan förkylning, usch, är inte roligt. Men idag är det tråkväder ute, så det är inte så lockande att ta en promenad, men vi får väl se på eftermiddagen om det blir bättre och om jag känner mig lite bättre. Siri vaknade 7 imorse, men tar sin förmiddagslur nu, så jag ska passa på att stöka lite, tvätta å sånt. I helgen så sov faktiskt Siri till 8.30-9! Sjusovaren! Men nu är det vardag igen, så då vill man upp 7! =)

För mig går det bara bra att hålla mig borta från mjölken. Det finns ju mycket som är mjölkfritt å sen så har det en annan bra sida också. Jag får ett bra skäl till att hoppaöver det där fikat och de där ostbågarna =) Känner mig så nyttig när jag tar en frukt istället =)

Ja, sen så har vi sålt vår andrabil, Mitsubishin, gick väldigt snabbt när Stefan bara förnyade annonsen på Blocket, tog inte ens ett dygn så var den borta. Skönt att ha sålt den, men det var ju en bra bil, en bra andrabil om man hade haft nån bra plats att ha den på.

Nu har Siri hunnit vakna, ätit lite å ligger och gymmar som bäst. Ska ta mig en kaffekopp å sen får vi se om det blir en kort sväng me vagnen i alla fall.

Ha en bra vecka!

/Sara            


Kommentarer
Postat av: Camilla

Vilken mysig påsk ni verkar ha haft och vad stor Siri blir för varje inlägg. De växer ju så snabbt. Vide har sedan någon vecka tillbaka börjat säga mamamama, papapa, bababa, aouaouaou ofta säger han en kombination av allt. Men ibland låter det som att han säger mamma och pappa och då blir man ju så där stolt fastän man förstår att han inte säger det egentligen. :-)

2010-04-07 @ 16:07:31
Postat av: Moster

Vilka fina bilder. Och ser man på - hon kan ju sitta helt själver. :p

Fin jacka du hittade dig! :)

Om du kollar in min blogg senare så ser du vårat fynd idag, en riktigt tjusig sak!



Synd att jag jobbade denna påsk så jag inte kunde följa med ner men det kommer ju fler gånger - och till sommaren får ni ju slafa över hos oss (då har vi ju utrymme i massor)! :p



Kramar

2010-04-07 @ 18:39:08
Postat av: Betraktaren........

När vi ser på dina fina kort längtar vi så klart att få gossa med lilla solstrålen! Hoppas att det inte dröjer alltför länge tills vi träffs igen! Kramar i massor från oss......

2010-04-09 @ 00:04:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0