Vackert väder och fina kläder

Sitter här med en kaffekopp, surfar lite och har på nyhetsmorgon i bakgrunden. Siri har just somnat, tar sin förmiddagslur. Steg upp 7.30, ganska lagomt tycker jag och idag var jag uppe före Siri. Fick världens leenden från spjälsängen sen när hon vakande. Inga sura miner på morgnarna här inte.

Sen i lördags så är Siris eksem nästan helt borta! Efter att ha varit helröd på ryggen en längre tid nu och bland annat stora torrfläckar på magen, så har hon nu riktigt len hud utan röda partier. Det gör ju att man kan misstänka att det är mjölken. Har varit utan mjölk i ca 1,5 vecka nu och ska på BVC på fredag för uppföljning. Igår var hon dock lite röd på magen, men det försvann till kvällen. Idag är hon lite röd på ryggen igen, så få se om det försvinner under dagen. Men just nu hoppas jag att det är mjölken och inte eksem. Mjölk kan man hålla sig borta från och allergin växer vanligtvis bort i 2-3 års åldern. Eksem får man leva med resten av livet och det finns alltid där, bara bättre eller sämre perioder.

Solen skiner och har ju gjort det hela helgen också. Härligt! Jag längtar verkligen till sommaren, då man kan sitta ute hela dagen! Igår var vi faktiskt ute ett bra tag. Efter mammaträffen så parkerade vi oss, jag å Jennie med Siri och Cornelia, på en bänk mitt i stan i solen. Satt å hade det bra, tittade på folk och pratade. Fick även i oss en korv, vilken var ovanligt god eller så var jag bara hungrig =)

Nytt på Siri-fronten då. Jo, vände sig tre gånger igår från mage till rygg. Jag hjälpte henne lite också att vända sig från rygg till magen, men kom på mig själv att jag kanske inte ska vara så ivrig och visa henne hur man gör. För det innebär ju att hon hon då inte har långt kvar innan hon rullar =) Å då kommer hon ju inte att ligga kvar så snällt där man lägger henne =) Hon måste ju få komma på saker själv också =) Sen så låg hon och kände på sina fötter, vilket hon inte har gjort innan. Hon har inte heller greppat tag i något med båda händerna, vilket hon också gjorde igår. Ja, undra vad för nått nytt hon kommer på idag sötnosen våran =) Ja just det ja, rensade Siris garderob igår och plockade bort lite kläder som hon inte kan ha längre, blev några plagg. Har även plockat fram kläder i storlek 62 nu, vissa saker är lite stora än, men vissa kan hon ha. Så nu har hon en 56/62-tjej! =) 

Planerna för dagen är promenad, måste ju var ute när det är sånt här väder. Får bara ångest när man sitter inne å tittar ut, för man ser ju nästan inte ut på grund av de allt för lortiga fönstrena!

Måste ju bara nämna Kappahls nya kollektion Vintage Stories, som lanserades i fredags. Var där och kollade och kunde inte låta bli att köpa ett plagg till Siri. Hade kunnat köpa alla klänningar och tunikor, men nån måtta får det vara =) Är en kollektion inspirerad av 50-talet och allting är hur gulligt som helst!

Denna tunika/klänning fick Siri =) (första bilden) 
Fin-fina kläder, men kanske man inte har användning för alla klänningar, måste försöka tänka lite praktiskt också =)
(bilderna är tagna från www.kappahl.com)

Greppar och smakar =)  Kolla, jag har fått skor! =)

Ha en bra dag alla!

/Sara


Kommentarer
Postat av: Camilla

Oj så söta kläder -förstår att du vill köpa en massa! Dock är det ju bra att tänka praktiskt också. Och vilka tuffa skor hon har på sig! Måste ta och skaffa några skor till Vide i sommar som han kan ha när han sitter ute i gräset/sandlådan och som han även kan gå lite med. I slutet av sommaren går han ju säkert omkring med lära gå vagnen och/eller vill hålla oss i händerna och gå (om han inte rent av kan gå själv, man vet ju aldrig när de lär sig) och då kan det ju vara bra med ett par skor med "riktig" sula.

2010-04-13 @ 12:36:12
Postat av: Moster

Uppe med tuppen idag, ställde rent väckarn' så vi skulle ta oss upp, annars är vi ganska duktiga på att sova. =) Men nu har nemo fått frukost & vi har tagit morgonpromenaden. Ska hinna med en längre sväng innan kl 12, så han är lite slö lagom till när Robban kommer och ska sitta här medan jag jobbar.

Skönt att utslagen är borta, tror ju att det är mjölken eftersom det ligger i släkten! Troligen! Men det går ju att leva med. :p

Ja, allt blir ju så mycke lättare unde sommaren, slippa massa bylsiga kläder & de är bara att he sig ut i solen. =) Skönt!

Blir ju att hämta hojen på fredag (om det nu inte ska snöa, gör det nämligen just nu) så vi håller tummarna att det är lite "sommarväder"! =)

Och det händer mycket på sirifronten, nu går det undan! Hon kommer ju nästan kunna prata när vi ses nästa gång! När kommer ni upp nästa gång?

Jag vet inte när jag ska hinna ner, inte innan sommaren iaf måste ju packa och sånt. Sen så jobbar jag ju hela sommaren - men har jag tur så kanske jag får någon "långhelgsledighet" på schemat? :)



Söt klänning hon fått, jag var in på sidan och såg en klänning med bakelser - Mmm.. den såg för god ut! :)

Och bilden med hennes alldeles egna skor, hehe.. de ser lite stora ut men hon rockar med som! Coolingen. =)

Småhänderna som grabbar tag i ringen, ja hon är för go - lillgo'ingen! =)



Kram, så hörs vi ikväll!

2010-04-14 @ 09:28:00
URL: http://rievssat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0