Sen sist

Igår gjorde jag nått som jag inte gjort förut - besiktade bilen! Å tänk, det gick ju bra det =) Jag körden in i hallen utan problem, inga repor på bilen eller så =) Jaja, kan vara lite nojig ibland, men lite laster måste man ju få ha =) Hann dock bli lite småstressad just innan, för Siri vaknade och ville ha mat, så där satt jag i förarsätet, väntade på min tur, med en Siri ammandes i knäet =) Men som tur är så är hon ingen långätare och hon hann bli klar innan det var vår tur!

Eftersom jag hade bilen igår så tog jag å skruttan oss en sväng förbi Ström och mitt jobb. Trevligt att träffa kollegorna en kortis och se att de i alla fall har saker att göra trots strejken =)

Helgen som var så åkte vi till Söderhamn på lördagen, bara en tur så där och passade på att gå i lite affärer. Siri var vaken hela vägen dit, hon som brukar somna så fort vi sätter oss i bilen, men nöjd och glad var hon i alla fall =) Somnade dock sen när vi åkte hem, tog en lite längre tur, förbi Bollnäs, var bra åka-bil-väder och ut å åka är ganska roligt faktiskt =)

Sen på söndagen så kom Camilla och Vide och hälsade på. Alltid lika trevligt att träffas! Vi hann med lite lek och bus, fika och sen tog jag och Camilla vagnarna å gick en promenad i solskenet! Så nu är det nog våran tur att åka till Ljusdal nästa gång =)

I måndags var det mammaträff, stående varje vecka. Alla barnen var vakna och mot slutet tror jag att de flesta började protestera lite. Det kan ju vara lite tröttsamt att sitta å lyssan på alla mammor som kacklar hela tiden =) Siri tjorvade lite med maten och vägrade ta flaskan, men sen så var hon trött också och somnade på golvet innan jag hann klä på henne ytterkläderna. Det gjordes sovandes och vakna, det gjorde hon inte förrän efter någon timme =) Promenad med två andra mammor och lunch på Radjos med en av dem, Jennie, mamma till Cornelia, fick avsluta denna dags mammaträff =) Alltid lika trevliga dagar!

Siri då och maten. Ja, hon är fortfarande lite dålig på att ta flaskan. I söndags dock, så fick hon i sig ca 60 ml efter amning, så det är ett steg i rätt riktning. Fick tipset av Camilla att testa pipmugg också. Så det har jag gjort, ha ett piplock till nappflaskan och det går det med, men ungefär lika bra som med flaskan =) Har ammat ofta nu ett tag, få se om det hjälper. Annars så får vi nog ändra taktik snart. Ska på barn imorgon och göra pricktest, så då får vi veta om hon är allergisk eller inte. Nu lutar jag åt att det är eksem, men vi får se.

Idag är det grått ute, kanske solen tränger igenom molnen sen, men nu ser det mörkt ut =) Bokade just in en fika med en från föräldragruppen, kul, och sen är det bara en promenad inplanerad, med lite ärenden efter vägen =) Lugn dag med andra ord!

Ha det så bra alla!
Cornelia och Siri  Siri innan hon ska få lite potatis =)  Dagsfärsk bild, stortjejen våran =)
Cornelia och Siri på första bilden. Sen en bild på Siri posandes i sin stol. Sista bilden är dagsfärsk, se vad stor hon har blivit tjejen våran!

/Sara 

Kommentarer
Postat av: Moster

Vilken gla'skit! :D

Hon var ju påväg att hälsa på mig igår, men vi får väl ta de en annan dag! :)

Hoppas det går bra med pricktestet imorgon!



Nu ska jag sluka en kaffekopp, dock bara innehållet. :)

kram

2010-04-21 @ 11:48:30
URL: http://rievssat.blogg.se/
Postat av: Mormor

Vi skulle ha bott närmare varann! Va stor hon är nu, allas våran lilla! Kramar.

2010-04-21 @ 21:06:35
Postat av: Camilla

Spännande med pricktest, håller tummarna för att det går bra. Du får uppdatera oss sedan. :-)

2010-04-21 @ 21:09:35
URL: http://hoscamilla.blogg.se/
Postat av: Jennie

Stortjejerna våra! :D

2010-04-23 @ 20:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0