Många premiärer

Pricktestet i torsdags visade ingenting, vilket vi hade på känn innan. Så Siri är nog bara en liten torrboll =) Men det håller sig i schack om vi smörjer och den rutinen har vi fått in bra nu, så det ska nog gå bra det. Fick möjlighet att väga skruttan i torsdags också, oroligt som man är. Men nu har det vänt! =) Siri väger 5155 g, stortjejen, har alltså gått upp 215 g på inte fullt en vecka! =) Det hjälpte nog med intensivamningen förra helgen tillsammans med lite introduktion av gröt. Vi ska försöka få till rutinen med kvällsgröt, vilket vi inte har börjat med riktigt än. Som det är nu så har hon fått gröt de kvällar hon har kinkat med amningen, men nu är hon ju så pass stor att man kan lägga in ett "vanligt" mål. Smakis får hon varje dag också och nu har hon, förutom potatis, fått smaka palsternacka också och tycker att det är väldigt gott. Lite vatten i pipmugg får hon också och det går bra det med =)
Äter gröt =)Händerna är nästan lika goda som gröt =)Pingu får sig en omgång =)
Solen har visat sig flera dagar nu, härligt, men det betyder ju att det blir ganska ljust ute, även i vagnen för Siri ibland också. Så igår var jag och Stefan på stan (och Siri var ju med såklart) och passade på att skaffa ett par brillor till skruttan =) Lite stora kanske, men de passar nog perfekt till sommaren =)
Lite stora, men ett måste nu till sommaren =)
Igår tog vi en långpromenad på Öster, var på gator jag aldrig har varit på förut, så det var premiär både för Siri och mig =) Fint och trevligt område det där. Jag gjorde även en sak igår som jag inte har gjort på länge - jag var ute å sprang! Det var skönt det! Gick väldigt bra, lite tung i benen nu dagen efter, men hoppas att jag kommer ut lite oftare nu när jag väl tagit den första rundan =) Siri och Stefan var och tittade på fotboll, när farbror Christer gjorde mål =) Men tror att skruttan missade det och hela matchen föresten, vagnen är ju värsta sömnpillret! =)

Premiärgrillningen ägde rum igår också! =) Supergott var det, kött å fransk potatissallad, tur att det blev kvar till idag =) På tal om mat, så kommer jag att börja äta mjölk på tisdag igen. Läkaren tyckte att jag skulle vara mjölkfri en månad, för det dröjer så länge innan mjölken är ur systemet, så då får vi väl se, om det blir en förvärring eller inte. För pricktestet är inte 100%-igt, kan vara allergi fastän det inte visar det. Men nu tror vi ju inte det. Så på tisdag, så tror jag allt att det blir en glass för Sara! =)

Siri är så mysig! Snackar en massa, hela tiden och på morgnarna så ligger vi å myser, alla tre under helgen, innan vi kliver upp =) Hon skrattar och snackar, till och med när hon ska äta ibland =) Gotjejen våran! Hon blir stadigare och stadigare när hon står, för det vill hon ju göra hela tiden =) Greppar och tar sakern när man håller de framför henne och hon blir frustrerad när det inte går som hon vill när hon ligger i gymmet =) Det är helt fantastiskt och underbart att få följa med i hennes utveckling! Älskar dig dottern min! Du är det bästa som har hänt mamma och pappa din!

Goingen =)Skruttan gillar att stå =)

/Sara - världens lyckligast
 


Kommentarer
Postat av: Emelie

vad söt hon är min lilla kusin!

2010-04-25 @ 12:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0