Var är solen?

Måndag:
Riktigt tråkväder idag, regn å alldels grått! Hade tänkt ta mig en promenad efter lunch, men då vräkte det ner och Siri somnade, så det får bli efter hon vaknat, om det är uppehåll då vill säga!

Siri sover nu 1-2 gånger under dagen, somnar först efter lunch första svängen, sen runt middag om det inte är allt för intressanta saker runtomkring =) Somnar för natten gör hon oftast vid 19-20 och sover till runt 4-6, äter lite välling och somnar om till 8-9!

Tisdag:
Hann visst inte länger på bloggandet igår, sånt som händer =) Nog för att jag hade kunnat skriva som om det vore idag, för det har nämligen varit tråkväder idag med. Jag å Siri tog oss trots allt ut en sväng, mellan skurarna var det tänkt, men vi hamnade mitt i! =) Så aningens blöta kom vi hem tillslut å bestämde oss för att inte gå ut mer förrän vi ser solen igen =)

Inatt var det lite stökigt, Siri var vaken till och från mellan 2 och 4.30. Det hanns med ett par blöjbyten, välling och ett otal flyttningar av Siri spjälsängen. Hoppas att det blir bättre inatt! Kanske är det tänder på gång! Idag fick Siri smaka blodpudding för första gången, blodpudding med ris, hon åt det, men det var inte lika glupskt som med köttfärssås =) Å jag förstår henne faktiskt =) Hon har även fått smaka apelsin å det gick hem och plättar med rivet äpple, vilket också var gott!

Siri ålar sig fram allt snabbare, har gjort små försök till att krypa. Sitter som sagt väldigt stadigt nu och kan ta emot sig om hon tippar åt nått håll och kan då sätta sig igen, förutom om hon tippar bakåt. Skratta gör hon gärna och ofta =)

I övrigt då, ja förhoppningsvis så får vi tillgång till vårt hus nu till helgen, spännande! Allt pappersarbete blir klart på måndag, men hoppas kunna börja med köksrivningen redan till helgen som sagt. Så här har det packats lite och har börjat med grovstädning. För trots att vi kommer att ha kvar lägenheten ett tag till, så tror jag inte att vi kommer att spendera så mycket tid här =)

Nä, måset nog göra natt nu, om jag ska få sova nån timmer mer inatt än igår =) Håll till godo med dessa bilder, har just laddat över från kameran, så hade inte tillgång till så många just nu.

Ha det bra alla!
Siri-gumman =)  Så här ser det ut när man äter blodpudding själv =)
Som sagt, det händer en del på 7 månader =)

/Sara

Kommentarer
Postat av: Pappa

Vilken goskrutt.

2010-08-11 @ 12:37:58
Postat av: Camilla

Gah vad fort det går! Våran lilla pojke som går omkring med sin lära-gå-vagn nu. Om en månad blir han ett år. Jisses!

2010-08-11 @ 12:40:57
Postat av: Moster

Haha.. söta bilder!

Och tur att hon har blitt frisk nu iaf.

Har ni lite pyssel i helgen måntro, med huset? ;)



Höres imorgon, nu snart ska vi väl fika lite (jag ska ju bara dricka te ja..). Och helgstädet har jag redan gjort bort, så skönt. =)

Kram

2010-08-13 @ 23:05:16
URL: http://rievssat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0