Föräldragrupp

Hade skrivit ett inlägg igår, men när jag skulle spara, så hade jag varit inloggad för länge, så allt försvann! Typiskt! Orkade inte skriva om det direkt, så det fick bli idag istället.

Igår då var vi, jag och Siri, på första föräldragruppsträffen. Eller föräldra och föräldra, det är ju mest en mammaträff =) Vi var fyra mamma-bebis-par, två bebistjejer och två bebiskillar och kanske ansluter två till nästa måndag. Men jag tror i alla fall att det kommer att bli trevliga träffar framöver och det är ju så kul att umgås med andra mammor med barn i samma ålder. Och för mig är det ju guld värt att hoppa på något sådant här, eftersom jag inte direkt känner så mycket folk här.

Helgen som var då. Ja, vi gjorde inte så mycket, tog det lugnt och myste mest hela tiden =) Stefan tog två halvdagar pappledigt förra veckan. Vi har kommit på att han måste ta ut sina pappadagar snart, så att de inte går förlorade. Fast det är inte så lätt för honom att hitta dagar att ta ut, det är för mycket att göra på jobbet med möten å sånt. Fast vi får ju se det så också, att han fick drygt en månad tillsammans med skruttan där i början.

Igår var vi ute och shopapde lite också, skruttan och jag. Köpte ett babygym, som blev ganska populärt sen på kvällen. Mest var det en grej som skruttan fastande för, en grönorange skallra, som hon tittade på och viftade mot hela tiden =)

Siri passar också på att tacka mormor för de fina sockorna som hon stickade. De passar perfekt!

Måste ju också lägga in lite bilder tagna utanför vår lägenhet för att visa hur mycket snö det är i år. Ett är också taget inifrån vårt kök där man ser hur högt upp snövallen går.

Idag då, inte så mycket, var på återkoll på MVC och hade tänkt ta en längre promenad efter det, men det blåste och eftersom det redan var -8 grader, så blev det ju inte varmare dirket i blåsten, så jag nöjde mig med att skotta lite och låta Siri sova ute i vagnen ett tag. Sen blev det soffan och en trevlig pratstund med Camilla i telefon, med Siri sovandes i min famn =) Fläskpannkaka till middag sen när Stefan kom hem å gott var det!

Imorn är det inget planerat, men sen på torsdag ska jag och skruttan vara fotomodeller för hyresgästföreningens tidning, Hem och hyra. Sen till helgen kommer Camilla med familj och hälsar på, ska bli så skoj!

Snön februari 2010
 Skruttan i helgenSiri efter mammaträffen igårSiri löser melodikrysset

Den roliga skallran i babygymmet =)Hela gymmet =) 


/Sara


Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja, det var verkligen roligt att surra i telefonen lite! Och det ska bli jättekul att träffas i helgen! Kram!

2010-02-02 @ 22:47:04
URL: http://hoscamilla.blogg.se/
Postat av: Mormor/mamma

Va stor hon är! Längtar efter att få rå om lilla några dagar! Vilken tur att ni åxå har fått lite snö så att du inte glömmer bort hur härligt det kan vara! Kramar!

2010-02-02 @ 23:19:28
Postat av: Moster

Snygg klänning, den passade ju perfekt. :)

Hjälpte hon er att lösa krysset månne? :)



Roligt att vara fotomodell, ska det vara nå repotage eller? Är det bara ni hyresgäster som får den?

Hälsa Siri!

Kramar

2010-02-03 @ 11:37:42
Postat av: Mattias

Mysiga foton. Effektfullt med ute/inne-perspektiven. Och Siri verkar nöjd med de nya leksakerna!

2010-02-03 @ 16:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0