Leendet som gör att man smälter

4120 g
55 cm
En leende tjej =)
Siris aktuella vikt och längd =) Var ju på BVC igår och när vi satt där och Annika frågade om Siri bland annat öppnar händerna och så, så kom frågan om jag sett några svarsleenden än. Tyckte just att jag hade sett det på morgonen, men var inte säker. För lett har hon gjort, men då alltid just innan hon varit påväg att somna. Och just då, när hon ställde frågan, så tittade skruttan på mig och log! =) Go-tjejen! Vilken fullträff och väldigt roligt! Mammahjärtat mitt smälte! Så sen hela kvällen igår satt jag och Stefan och försökte locka fram leenden =) Jag hade ju hållit på med det under dagen också =) Så idag lyckades jag fånga ett på bild!

Sen i tisdags så var jag som sagt på jobbet och hälsade på. Det var roligt att träffa alla, men som jag sa till dem, så längtar man inte direkt till jobbet som sådant, inte när man kan spendera dagarna med Siri =) Men jag kommer att åka och hälsa på lite nu under våren och självklart får skruttan följa med. Kanske blir det en liten kemist av henne i framtiden också =) Tack föresten för smyckeskrinet och det fina albumet som Siri fick!

Idag var vi ut på en långpromenad skruttan och jag. Det var ju bara -2 grader och nästan vindstilla, ingen sol Läser boken som man fick av mormor =)dock, men man kan ju inte få allt. Var ute i 2 timmar och kom hem trötta och hungriga, båda två =) Men skönt var det att få sig en riktigt promenad. Väl hemma så hade det kommit ett paket från Siris mormor, en alla hjärtansdags present, en tuggvänlig bok. Skruttan tog itu med läsningen direkt =)

Så här mysigt är det efter man har badat =)Igår spydde Siri riktigt mycket, har aldrig sett henne spy sånna mängder. Tänkte att det kanske var magsjuka som slagit till, men hon var då så lugn efteråt och natten gick bra. Så det var nog bara en en-gångs-magsjuka i så fall =) Men man blir ju lite orolig och när de inte kan prata de små liven och säga vad som är fel, ja då hinner man ju tänka en massa. Det blev ett lugnande bad igår och visst ser det mysigt ut när man ligger invirad i handdukarna efteråt =)

Nu har nästan ännu en vecka gått, tänk vad tiden går snabbt. Idag tog jag fram ett par byxor i storlek 56 och i måndags en klänning i samma storlek. Så garderoben utökas för varje dag =)

Sitta själv kan man också =) Fin klänning hittade mamma i klädhögen märkt med storlek 56 =)

Till helgen ska vi kanske följa med och titta när Stefan åker skidor. Jag och Siri tror jag hoppar över skidorna denna gång, vi tar nog en promenad istället, men det skulle nog bli fint väder, så det kan vara kul att åka ut hela familjen en sväng.

Ha en bra helg alla!

/Sara


Kommentarer
Postat av: Syster morster

Vilka fina kort. Hon ler ju nästan på alla kort. =)

Finheters bok hon fick också, passar bra med pyjamasen, lite "nattläsning" så att säga. :)

Nemo spydde galla nu på morgonen, stackarn.. han hulkade och hulkade! Men sen gick de över efter 3 spyningar!

Sen så har jag gått och plockat tänder.. eller två iaf. :p Snart är han tandlös.. hihi!

Kramar

2010-02-12 @ 09:25:53
Postat av: Camilla

Stora tjejen, så stor men ändå så liten. Fast än är hon inte uppe i Vides födelsevikt. :-) Skönt att ni klarat er från magsjuka, här har det spytts. Först Liam och sedan jag. Nu hoppas vi att Vide och Janne klarar sig! Kram på er!

2010-02-12 @ 15:08:24
URL: http://hoscamilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0