Nytt från oss

Snö igen, usch, var ut en sväng idag, utrustade barnvagnen med regnskyddet och tänkte ta en promenad, men det bidde inget, blåste å virvlade för mycket.  Gjorde mina ärenden på apoteket och biblioteket och sen bar det av hemåt igen. Hämtade ut Barnens första bok till Siri, en bok som alla barn i denna kommun i alla fall får. Fin bok med massor med ramsor, sånger och berättelser. Perfekt!

Igår äntligen så fick Siri en byrå till sina kläder. Har varit ute efter en ett bra tag och äntligen hittade vi en bra å fin en. Stefan monterade ihop den direkt igår kväll och jag fyllde lådorna idag och tömde påsarna med Sirikläder =) Sen så hann jag med lite pyssel på kvällen också eller jag och jag, Siri var med på ett hörn också =) En fot, lite trolldel och gips - vips så hade man en vacker tavla!
Siris byrå och garderob!Mamma pysslade med hjälp av skruttan =)

Så här sugen var skruttan på att åka och köpa sin byrå igår:
Puh, jag ger upp!

Kameran ligger ju framme hela tiden, så det bli ett å annat kort =)
Jag å SiriSiri somnar ganska lätt ibland =)Vi igen =)

Hemma i vår familj bor det en kvällstrött en å två nattugglor. Det är bara det att vi skulle vilja att i alla fall en nattuggla skulle flyga isäng lite tidigare. Igår till exempel var skruttan-ugglan vaken till 23.30. Det gör väl egentligen inte så mycket att hon är vaken på kvällen, men lite tidigare sänggående vore inte fel.

Siri börjar bli väldigt stark i nacken. Sen han hon lite humör också. När hon har legat på mage ett tag och inte lyckas med att vända sig, så hör man hur frustrerad hon blir! =) Men som hon håller på, så borde det inte vara långt kvar till vändning =)
Siri orkar lyfta huvudet lite =)Siri in action =)Är på god väg att rulla runt ibland =)Ligger man såhär så kan man lyfta huvudet jättehögt =)

Några bilder från imorse bara =)
Rörelser i gymmet =)En glad prick!

Dags att sätta på middagen, Stefan dyker upp snart, hoppas jag =)

/Sara


Kommentarer
Postat av: Syster morster

Byrån blev ju bra och vilket fint avtryck av lillfossingen. =)

Ja hon börjar vara liter mer med nu, det märks! :) Ska bli roligt när ni kommer upp! vilket är väldigt snart ju. =)



Nåja, nu ska jag fika min frukost klart medan nemo ligger och slaggar efter sin ½ frukost.

Kram

2010-02-18 @ 10:22:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0