Skruttan - vårt allt!

Så har även denna helg gått. Kallt å blåsigt har det varit, så idag har vi inte ens öppnat ytterdörren! Vi har bara myst inne i soffan och skruttan har värmt våra hjärtan med sina många leenden =) Det är så roligt nu när hon har börjat le så mycket och det verkar inte långt kvar till skratt heller =) Helt underbar är hon våran dotter! Tänk vilken tur vi har som fick just denna underbara lilla människa till vår familj! Älskar dig Siri-skruttan och älskar dig Stefan!

Pysslat har jag gjort i helgen också, kommer dock att bli presenter, så jag säger inte så mycket mer än, men kan avslöja att mitt nya favvopysselmedium är gips =)

Igår var det ju spännande värre att se på skidorna! Vad roligt för Olsson och Hellner att de tog medaljer - grattis så mycket. Jag å Stefan, eller kanske mest jag, stod och hoppade framför TV'n! Hoppas det blir lika roligt ikväll med skidskyttet, unnar verkligen Helena J. en medalj! Det är ju så roligt med vinter OS, mycket att titta på, får njuta en vecka till!

På tal om igår kväll, så sov skruttan så bra i sin säng medan vi tittade på skidorna. Jag var bara upp en gång för att natta henne efter vi lagt henne. Nog för att hon var vaken ganska länge, men somna själv för natten det gjorde hon i alla fall. Vi hade ju ambitioner att införa en nattningsrutin som skulle innebära nattning kring 20, men det går ju inte om skruttan är piggelin vid den tiden ju. Än så länge spelar det ju inte så stor roll när hon går å lägger sig, huvudsaken tycker jag i alla fall är att hon nu kan sova och komma till ro i sin egen säng och det gör hon för det mesta. Men vi har rackarns mysigt på morgnarna när hon får flytta över i våran säng, brukar för det mesta hinna mysa lite med pappa innan han stiger upp för att gå till jobbet =)

Kvar att göra idag är att dammsuga lite, äta middag (Stefan står just i detta nu å steker älgfärsbiffar), bada skruttan, pyssla klart, se lite OS och mysa med Siri-skrutt såklart =)

Skruttan gillar att läsa, speciellt sidan med lammet på =) Sedan så har man så fin frisyr också. Den får man när mamma har kletat in en massa skorvsalva i pallet på en =) Sen en bild på ett litet smile, man kan ju inte annat än le själv! =)

Läsa är roligt =) Så här glad är man mest hela tiden =)

Ha en bra vecka alla!

/Sara 
 

Kommentarer
Postat av: Mattias

Hej! Du får säga åt Siri att spara några leenden till mig också när vi ses :-)

Det är verkligen mycket OS på teve har jag fått erfara de senaste dagarna när jag varit hemma och kurerat mig för förkylning och halsont. Jag såg ett inslag från en ny(?) tävlingsform; ski-cross. Skidbacken är väldigt annorlunda med många hopp och svängar. En svensk är med också, Anna Holmlund.

2010-02-23 @ 19:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0