Helgen som gått

Så är denna helg slut då, en väldigt trevlig helg. Fick ju nämnligen besök av Camilla med familj igår och äntligen fick Siri träffa sin famtida polare Vide =) Det blev ju faktiskt så att de blev -09 båda två, Vide är bara drygt 2,5 månader äldre än Siri. Den kanske man inte kan tro när de ligger bredvid varandra dock =) Siri är ju lite liten för sin ålder medan Vide är stor för sin =) Det blev verkliga kontraster när vi höll i varandras barn =) Vide är en glad-prick och var så vaken och "pratig". Han visade Siri hur man skulle använda babygymmet för att få maximal träning =) Sen var det ju sån skillnad på att hålla i honom, som var så stadig i nacken, jämför med att sitta med skruttan, som inte riktigt håller huvudet själv än. Tänk när skruttan blir en sån stor-tjej =)

Vide och Siri snackar =) Lite skillnad i vantstorlek =)

Vackra tulpaner!Måste passa på att tacka Camilla för den fina klänningen Siri fick. Det var en klänning från en kollektion som Kappahl har, vintage stories. Tydligen finns inte den kollektionen på alla Kappahlaffärer, för jag har inte sett den här i Hudik och med tanke på att jag vid detta lag nog har vänt på alla barnkläder i alla affärer här, så borde jag ha sett den. Får passa på att hålla ögonen öppna sen när vi i mars åker till Umeå, för där finns den! Sen så står det en bukett tulpaner på köksborde också, Camillas förtjänst =) Är ju så härligt blommor ibland, bara sådär. Å tulpaner är ju så fina!

Så här vaken är man när klocka är 23!Sitter nu och bloggar med Siri sovandes i vagnen här nere hos mig.  Hon var nämnligen klarvaken efter "kvällsmaten" och hade ingen större lust att gå å sova när Stefan skulle göra det. Så hon fick vara med mig här nere och titta på när jag pyssalade lite =) Somna gjorde hon tillslut och snarkar nu ikapp med Stefan =)

Ute på söndagspromenad =)Till veckan har vi lite tider att passa igen, mammagrupp imorgon, besök på mitt jobb på tisdag och sen på onsdag är det vägning på BVC igen. Sen hoppas jag på fint väder, så man kan ta dagliga promenader =) Var ute hela familjen idag och tog svängen runt Lillfjärden - hur härligt som helst, klarblått och bara nån minusgrad.

Somna gör man lätt, bara man är nära mamma =)I övrigt så har dagen gått åt till städning och tvättning, saker som måste göras, men som inte alltid är det roligaste man kan hitta på. Använde min bärsele ett tag, när skruttan hade lite svårt att roa sig själv när jag skulle stöka. Det hela slutade med att hon somnade, mitt i bäddningen =) Jag tog fram kameran för det var så fint med solljuset som sken in, fick lite fina bilder på mig och en sovande skrutta =)

Nä, dags att avrunda innan det är tid för matning igen. Sen får det nog bli sängen, om man ska få sova lite inatt =)

     
Ha en bra vecka, på återhörande!

/Sara


Kommentarer
Postat av: Mormor/mamma

Det var fina kort! Natten är ung men ögonlocken är tunga så nu hägrar bara sängen! Kramar till er alla!

2010-02-08 @ 01:34:23
Postat av: Stefan

Kände piken angående blommorna. Det är som på triss, plötsligt händer det... :)

2010-02-08 @ 09:59:17
Postat av: Camilla

Hihi, det är lite skillnad på Vide och Siri fast det bara är 2,5 månad emellan dem. Det var verkligen jätteroligt med en heldag i Hudik, så roligt att surra en massa och kika lite i affärer. :-) Kul att du gillade klänningen och tulpaner är ju sååå fint, en favorit hos mig. :-) Ni får komma och hälsa på här i Ljusdal snart, kanske kring Liams födelsedag så vi får bjuda på födelsedagsfika. :-)



Idag blir det att vara hemma hela dagen. Vädret ser urhärligt ut, men Liam spydde några gånger inatt och har feber idag så det blir nog till att hålla sig inne. Förhoppningsvis har det gått över för han spydde senast klockan ett inatt, men det är bäst att ta det lugnt ändå. Och det blir ingen förskola för honom imorgon, för säkerhets skull.

2010-02-08 @ 10:09:08
URL: http://hoscamilla.blogg.se/
Postat av: Moster

Det var fina kort tagna. Och jovars, visst ser man en skillnad på Siri & Vide, men vänta du bara.. snart är hon ikapp. =)

Nåja, hoppasm ni får en bra dag - med alla andra små bäbisar. =)

Kramar

2010-02-08 @ 10:20:07
Postat av: Mattias

Visst är det trevligt med de soliga dagarna på sistone? I umeå har vi inte varit särskilt bortskämda hittills men nu kanske det vänder. När jag läste ditt blogginlägg tänkte jag på en sak. Att Siri och Vide kommer att växa upp med bloggar och internet och inte känna till något annat, medan vi faktiskt är uppväxta på den tiden då det inte fanns. Det är nästan svårt att minnas. Att vi klarade oss utan internet och mobiltelefon! Hursomhelst, se till att spara bloggen så Siri kan läsa den när hon blir äldre :-)

2010-02-11 @ 01:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0