BVC å grillpremiär

Var på BVC idag. Siri är nu drygt 7½ månad.
• 6580 g
• 67 cm
Stortjejen våran! Ikväll testade hon även välling till kvällsmål, Siri har inte fått det tidigare, har kört med ersättning som tillägg till amningen. Men ikväll ville hon inte amma alls på kvällen och nu är hon ju snart 8 månader (snart, inte än dock =) ) Vällingen gick ner, trodde vi nått annat eller?! =) Så nu får vi se om hon kanske kommer att sova hela nätterna. Fast ska inte klaga, för den senste veckan så har hon sovit i ca 8 timmar, innan hon vaknat och velat äta lite, för att sedan somna om igen =) Ska börja ge riktig mat även till middag snart också, i dagsläget så äter hon gröt, men vill introducera vällingen först, inte allt på en gång =)

Ikväll invigde vi vår nya grill. Kastade nämligen vår gamla i höstas, för att tvingas köpa en ny. Annars så hade det bara blivit att vi kört med den i sommar igen, trots att den höll på att falla i bitar =) Nu satsade vi på en gasolgrill, hade en kolgrill förut och kan konstatera att det blev gott! Vet inte så här på rak arm vad som är godare, grillat är grillat helt enkelt!

Annars så gör vi inte så mycket på dagarna, njuter av att hela familjen är ledig tillsammans och planerar lite inför kommande renovering av köket och inför flytten. Solen skiner och det är varmt ute, dock så har jag inte badat än. Skulle ha gjort det härom dagen, men så hade jag inte med några badkläder, typiskt! Så nu lär det väl inte komma fler dagar med 26 gradigt vatten i sjön!

Inga bilder detta inlägg, kommer kanske sen. Ha det så bra alla i den soliga sommaren!

På återhörande!

/Sara


Kommentarer
Postat av: Jennie

Inget badande här heller... Skyller på att jag ammar och inte vill få mjölkstockning ingen... VÄLDIGT bra ursäkt, tror jag ska köra med den nästa sommar också... ;)

2010-07-16 @ 23:08:51
Postat av: Moster

Stora tjejen! :)

Fick hon vara med på er "bröllopsmiddag" ikväll måntro? ..eller lyckades du få henne att somna?

Roligt med att göra om i huset. :p Själv får jag lov att vänta till höstkanten, men de är lika så bra, inte roligt att vara inne och poa på (måla m.m) när det är fint & varmt ute. :)

Ja, snart är denna natt till ända.. jag fick nå värsta il tidigare - så jag har redan gjort bort måndag & tisdagsnattens städ! Alltså "ledig" imorgon natt. :)



Nåja, nu ska jag sätta mig och kika nalta på tv, alltid är de nån serie man kan slötitta på.



Ha det fint. kramar

2010-07-20 @ 01:26:39
URL: http://rievssat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0