Nationaldagsfirade och nyhet

Mycket som händer för första gången så här under Siris första år på denna jord. I söndags så var vi ute på stan och kollade in nationaldagsfirandet här i stan. Var en scen nere vid Möljen, där det sjöngs och pratades. Vi väntade inte in dagens höjdpunkt dock, Eric Saade, men vi överlevde ändå =) Fikade ute och som tur var satt vi under parasoll, för det kom lite småstänk från himlen. Annars så var det ganska ok väder.

Stefan var på skolåterträff (20 år sedan de gick ut 9:an) hela lördagen, hade haft en bra dag tror jag allt. Själv så missade jag min återträff (10 år) för 2 år sedan, var så mycket den sommaren med flytt från Varberg, bröllop och fest, så jag får vänta några år till innan nästa =)

Mammaträff igår. Passade på att ta kort på våra "små" bebisar =) Nu är det ju bara två gången kvar som vi har lokalen på BVC att träffas i, men vi kommer nog att fortsätta träffas sen också! Jag tyckte att jag tog en massa kort, men sen när jag tittar på dem, så var det inte alls så många och inte häften av dem blev bra heller =( Jaja, vi kan ju alltid ta nya sen.
Bebisarna våra =)
Elton, Cornelia, Siri, Max och Milliam. Ligger i åldersordning med Elton som är äldst.

Siri håller igång här hemma. Har nu sprakat sig lite bakåt i sin gåstol, men än tar hon sig inte fram medvetet =) Är lite svårt att nå ner ordentligt också, hon måste ha skor på sig! Äter gör hon glupskt, allt man ger henne. Det är ju väldigt skönt det, ingen tjorvmoster här inte, inte än i alla fall =)
Mysigt med en koja =)  Gåstolen är roligt =)  Lilltjejen håller på att bli stor!  En tom flaska är bra god och intressant =)

Ska jobba en sväng imorgon, hålla i en liten presentation för säljare som kommer till labbet. Siri får nog stanna hemma med Stefan då, kan annars vara lite svårt att fixa oss iordning så att vi är på jobbet till 8 =) Nämnas kan ju att jag å Siri sov till 9 imorse =)

Sist men inte minst, den stora nyheten: Vi har köpt hus! Spännande, spännande och lite skrämmande. Vet inte när vi får flytta in än, men hoppas att det blir snart. Tänk, husägare, det är stor det! =)

/Sara


Kommentarer
Postat av: Camilla

Oj grattis till husköpet! Vad spännande! Det är ett stort steg. Grattis igen!

2010-06-08 @ 20:17:31
URL: http://hoscamilla.blogg.se/
Postat av: Moster

Kul & spännande med hus. :)

Och snart får ni ju flytta in också. :p

Vi får nog börja flytta in under nästa vecka som de lät igår, se de blir ju bra. Då får vi lite tid på att städa ur lghen och så. :)



sistbilden på siri var söt, som en liten fågelunge i munnen. :p Ja, de andra bilderna var ju också fina men den stack som ut nalta. :)

Nåja, hoppas ni får en bra dag.

Vi hörs. Kram

2010-06-11 @ 10:18:17
URL: http://rievssat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0