Lite allt möjligt

Siri åt gröt sent ikväll blev nästan 20.30, så det betyder att hon inte kommer att vakna förrän 0.30-1.30, vilket betyder att jag kan sitta upp tills dess typ å pyssla på med mina saker =) Har lite syprojekt på G och sen ska jag bara göra det sista på ett album jag har scrapat ihop =) Kanske hinner jag se ett inspelat avsnitt av Ghost wisperer också =) Jag råkade bli fast i den serien när Siri var liten (ja liten är hon ju fortfarande, men mindre då =) ) Det var på den tiden då hon sov mest hela dagarna och man kunde sitta i soffan å mysa med henne sovandes på ens mage =) Det händer inte allt för ofta nu för tiden, men det händer faktiskt att hon somnar i ens famn, hur mysigt som helst ju =) Gjorde det tidigare idag när vi var på mammaträffen. Mot slutet var hon så trött så, efter att ha kämpat mot sömnen typ ända sedan vi kom dit =) Mammaträff ja, näst sista gången, känns konstigt. Börjar våra små barn bli så stora verkligen?! Har vi verkligen träffats i ett halvår snart?! Sakta ner tiden! Allt går ju i en rasande fart!

Var till IKEA en sväng i lördags, spöregn hela dagen så det var perfekt att gå i lite affärer. Siri var så snäll hela tiden, satt i vagnen och tittade på allt å alla =) Ja just det ja, jag har ju bytt ut liggdelen till sittdelen nu och jag trodde ju först att jag skulle byta mellan dem i början, men så kommer det nog inte att bli. Siri sover lika bra i sittvagnen när man fäller ner den i fullt liggläge. Så nu är det nog bara att packa bort liggdelen och spara den. Men vi har ju använt den länge tycker jag och är så nöjd med vagnen hittills. Har dock en hjulaxel som glappar, en ny är beställd, men få se när den kommer. Får vara på affären lite, för det går på garantin, så man vill ju få det fixat så man inte står där en vacker dag med ett hjul mindre. Jaja, kom bort från ämnet lite, IKEA ja, tittade på kök och hittade lite småsaker som vanligt, å självklart så följde det med värmeljus hem =) Hann med Birsta också, men shoppade inte så mycket, hittade helt enkelt inte så mycket intressant =)

Siri var på sin första skolavslutning i fredags, Emil gick ut 9:an och Emelie 7:an. De höll till ute på en forngård, jättefint ställe. Inget regn, men lite kallt var det allt. Siri var vaken nästan hela tiden och diggade till sommarsångerna, men tror hon somnade någonstans runt rektorns tal =) Fika sen i Sunnanbäck, trevligt.

Kontraktet är nu påskrivet, vi är husägare! =) Eller snart i alla fall =) Får flytta in 15 augusti, senast, så tror inte att det kommer att kännas verkligt förrän då. Spännande är det allt och väldigt roligt! Mycket att stå i nu framöver med allt vad en flytt innebär och sen inredning av huset och lite fix som ska göras där. Roligt!

Jaja, det var lite om vad som har hänt på senaste tiden. Siri går numer bakåt i sin gåstol =), det går framåt för henne på sitt-fronten och go å glad är hon mest hela tiden =)

Mina goingar!  Siris nya smurfmössa =)  Lite somriga kläder på idag =)  Siri-skrutt =)

Ha det bra alla!

/Sara

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja, jag tycker absolut att vi ska ta och styra ihop någon träff snart. Helgen vecka 26 skulle passa oss perfekt! Kanske ta och boka in den, hur ser det ut för er? Vecka 27 får jag semester på onsdag och på fredag den veckan åker vi norrut och kommer att vara borta i cirka 2,5. Jag längtar verkligen att åka till mormor, att få vara ute och fiska, gå i skogen, grilla och umgås med massor av släktingar. Men som sagt, hör av er om vecka 26 så kanske vi hinner träffas något innan vi drar på semester. :-)

2010-06-16 @ 08:16:46
Postat av: Moster

hihi vilka söta bilder. :)

2010-06-17 @ 11:32:02
URL: http://rievssat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0