Händelserik dag!

Får börja med det stora som hände här på eftermiddagen och kvällen - Siri vände sig från mage till rygg! Gjorde det också så att pappa hann se =)

Sen har vi inte haft jättekul hela dan precis. Siri vaknade imorse och var alldeles rödflammig i ansiktet och i hårbotten. Hon hade prickar i ansiktet och på ryggen och hade utslagsliknande irritationer i hårbotten. Verkar som om hon hade legat och "kliat" sig under natten. Tur att vi skulle på mammaträffen idag och att vår BVC sköterska skulle vara där. Vi fick en läkartid direkt efter mammaträffen, perfekt. Grejen var den att vi igår kväll smörjde med Borago, för att behandla det sista av skorven som var kvar. Läkaren trodde att Siri hade reagerat på denna, med tanke på hur hon såg ut i hårbotten och utslagen i ansiktet och på ryggen.

I alla fall, vi fick utskrivet lite kortisonkräm och fick rådet att inte behandla skorven alls nått mer. Så nu hoppas jag att det inte kliar så mycket för henne och att det läker snabbt. Det verkar faktiskt vara bättre, för nu på eftermiddagen och kvällen så har hon inte legat å fäktat mot ansiktet alls. Skönt det!

Har varit å strulat med apoteket också. Jag, min klant, tappade ner Siris medicinflaska igår och till saken hör att jag hämtade ut den i fredags! Det tog tre dagar för dem att få hem den, så det bådade ju inte gott, eftersom Siri tar denna medicin två gånger varje dag! Gick till sjukhusapoteket denna gång och de hade som tur var en flaska hemma. Detta gjorde jag direkt igår. Men det var en massa strul med receptet och information som de ej kunde hitta i datasystemet. Eftersom de båda apoteken nu tillhör olika bolag, så var de tvungen att vänta tills idag, måndag, för att utbyta information. Så idag kunde jag i alla fall hämta ut medicinen, men då var det tjorv med registrering till högkostnadskortet, så jag åkte på att betala fullt pris även på denna flaska, vilket jag egentligen inte borde ha behövt. Men men, vad gör man, jag var ju tvungen att ha medicinen nu. Vad lärde jag mig då, ja att inte vara så klantig kanske och framför allt - be alltid om att få ett gammalt hederligt gult pappersrecept också!

Jaja, ville bara berätta den stora nyheten, vändningen alltså =) Så nu ska jag gå å sova, kan ju bli som imorse imorgon, alltså att Siri är pigg och vill upp runt 7 =) Men hon har knappt sovit nått under dagen. Bara tagit små power naps i vagnen. Hon somnade för kvällen runt 20, så kanske hon kommer att ta lite sovmorgon imorn ändå =)

Gonatt alla!

/Sara 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ojoj, en stor händelse! Tänk att hon redan har blivit så stor att hon har börjat vända sig! Snart börjar hon rulla iväg ska du se. Söta Siri-Piri. :-) Vilket strul med medicinen förresten, skönt att det löste sig tillslut. Vad är det för medicin som det handlade om, visste inte att hon tog medicin.

2010-03-16 @ 09:23:08
Postat av: Sara

Siri tar järndroppar tillsammans med C-vitamin två gånger per dag och detta ska hon göra tills hon är 6 månder.

2010-03-16 @ 14:25:21
Postat av: Britt-Inger

Ser på bilderna att hon börjar bli pappa upp i dagen! Kul med vändningen. Snart är det slut på friden! Kramar till er båda

2010-03-16 @ 18:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0