Kväll med kollegor å IKEA

I torsdags tog jag med mig Siri till Sågtäkten för att laga middag med mina kollegor. Det blev en väldigt lyckad och trevlig kväll, som gick i Italiens tecken. Vi hjälptes åt att laga mat å jag fick vara med och göra det jag tycker är godast, efterrätten =) Tiramisu stod på menyn och så gott blev det att jag sen var tvungen att köpa ingredienser själv å göra det till fredagsmys =) I övrigt så var det tomat å mozzarella till förrätt å hemmagjord pasta med köttfärssås till huvudrätt! Å för sanningen, gott var det! (Japp, Christer, jag kom på mig själv idag när jag pratade med mamma att jag änvänder uttrycket till vardags även när jag pratar =) ) De som kunde å ville hade även vinprovning och av resultatet att dömma så var det faktiskt det dyraste som var godast denna gång! =)

Jag passade även på att lämna in en ny ansökan om föräldraledigt, till sista december =) Få se om tiramisun gjorde susen på chefen =)

Idag var det riktigt tråkväder, regn å grått. Vi bestämde att det var en bra dag att åka till IKEA på. Hade redan pratat om det tidigare i veckan, för var ju ute efter en speciell sak, nämligen en stol till Siri =) Sagt å gjort, lyssnade inte ens klart krysset innan vi började packa oss iväg, å som vanligt så sov Siri hela tiden i bilen. Väl framme var det dock hög tid för mat =) Mätt å på bästa humör så steg vi in på IKEA å Siri verkade gilla det! Låg vaken hela tiden i vagnen å var så nöjd! Blev en ganska snabb sväng, men hittade allt vi skulle. Sen en sväng på leksaksaffären för att köpa en spegel till skruttan när hon ligger på mage å tränar. En liten elefant fick även följa med hem, Siri tyckte i alla fall att den var väldigt intressant att se på, slå mot och försöka ta =)

Mat på Max, IKEArestaurangen var bara att glömma en gråtristlöningslördag som denna =) Men Max är helt ok, fast Siri gillade inte toaletten där, skrek sig igenom väntan på att få byta blöja =) Men man måste ju få protestera om man inte gillar nått ju!

Väl hemma sen så var Siri ju tvungen att få provsitta sin nya stol å det gick hur bra som helst. Hon verkar trivas i den, så nu blir det till att sitta med vid bordet när mamma å pappa äter =)

Earth hour blev en mysig stund så här på kvällen, många värmeljus tändes här i lägenheten, å lyser fortfarande =) Vi hade dock TV'n på =) Å inatt blir det sommartid, usch, förlorar en timmes sömn, tror att jag får mata skruttan nu å sen gå å sova =) Stefan snarkar redan här i soffan utmed =)

Så avslutar med lite bilder, å sen så säger jag gonatt!

 Jag å skruttan =)  Tummen är bra rolig att titta på när man åker bil! 
Jag å skruttan, sen en bild tagen i bilen när Siri för en konversation med tummen =)

Första provsittningen =)  Roligt att sitta å snacka med pappa =)  Lite roligt med en spegel kanske =)   
Första provsittningen i stolen, snackar lite med pappa =) Å sen studerar man sig själv i spegeln eller var elefanten lite roligare kanske ? =)

Bakböckerna gör sig bäst på väggen =)
Så en bild på tavellisten som kommit upp i köket =)

/Sára

Kommentarer
Postat av: Pappa

Nog var hon vaken allt. Jag tyckte jag såg mig själv i henne just i den stunden. Jag anade en smula panik. Hon såg ut att tänka, här är det bäst att vara vaken så man har koll på att man inte blir lämnad kvar på det här konstiga stället. En massa folk som trängs och slåss om saker som det verkar finnas oändliga mängder utav. Sen när man äntligen kom till slutet var det dags för de viktigaste valen av alla. Vilken kö går snabbast!? Har man man fler än 15 varor? i så fall vilka är minst oumbärliga så man kan lämna dem bland värmeljuskorgen vid kassan? Vi hade tydligen mer än 15 varor, ingen var så oumbärlig, och vi valde som vanligt den kortaste med långsammaste kön av alla. Tre tanter som samhandlat i samma vagn såg till så att så blev fallet. Här vill man då inte bli kvarlämnad :)

2010-03-27 @ 22:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0