Måste förnya min receptbok!

BVC, återträff med föräldragruppen, läkarbesök - ja, har varit på hälsocentralen hela dagen känns det som. Började med vägning hon vår BVC-Annika. Siri väger nu 4800 g och är 60 cm lång, har skjutit i längden, men inte gått upp lika mycket. Visade henne torrfläckarna Siri har och att hon är ganska röd på ryggen. Hon gav oss en tid hos läkaren på eftermiddagen.

Hann med ett träff med alla i vår föräldragrupp där emellan. Var väldigt roligt att få se allas små bebisar, eller små å små, Siri var väl näst minst, men äldst! Hon charmade i alla fall alla med sina smile och sitt snack! =)

Åter till BVC å läkaren. Fick träffa två stycken, en ST-läkare var med, en som vi faktiskt träffade uppe på neo. Balleringa KladdkakaHan tyckte att Siri hade växt till sig =) Resultatet efter besöket blev att jag nu ska hålla mig helt från mjölk i 2-3 veckor! De trodde att det rörde sig om mjölkproteinallergi! Utslag/torrfläckar på hela kroppen, lite avstanning i viktuppgången var saker som tydde på det. Så nu gäller det att tänka sig för vad man stoppar i munnen, får till exempel inte äta de supergoda nya favvokakorna jag hittat - Ballerina Kladdkaka - men det ska inte bli nått problem, kan göra vad som helst bara Siri mår bra!

Ja, måste ju också passa på att tacka Stefans kollegor, som gav Siri en hoppgunga i present. Fick påhälsning igår av två "representanter" =), som lämande presenten och fick även då träffa Siri-skruttan. Och som alltid, så trivs hon i allas famnar, var så snäll så och bjöd på lite leenden =) Det var en så klockren present också, senast i söndags sa jag till Stefan att vi skulle ha tagit en promenad till Babyproffsen å köpa en, men det var för trist väder, så det blev ingen promenad. Ibland är det bara meningen att vissa saker händer! =)

Stefan är krasslig, kom hem tidigare från jobbet idag. Hoppas att jag å skruttan klarar oss å att han såklart kryar på sig snart.

Påsk till helgen då, har inte varit å tagit mig nått ris än, har fjädrar dock. I värsta fall får jag väl dekorera riskvasten vi har utanför dörren =) Inget mer planerat denna vecka, bara ta dagarna som de kommer, skönt det!

Nä, dags att börja göra kväll, Siri sover å Stefan med, bara jag är vaken, som vanligt =)

Gonatt alla!

/Sara


Kommentarer
Postat av: Camilla

Oj, hoppas verkligen inte att Siri har mjölkproteinallergi! Det är ju mjölk i det mesta, men jag vet ju av erfarenhet (Liams kompis har ju mjölkallergi) att det finns många bra produkter som man kan äta som inte innehåller mjölk. Hoppas att skruttans utslag blir bättre.

2010-03-31 @ 10:02:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0