Torsdag och nästan skorvfri

Siri å jag var med i HT idag =) Är min granne, som är med i reportaget, som har tagit initiativet att ta upp detta ämne. Han hörde om jag å Siri ville ställa upp, med tanke på att Siri inte är så gammal, så slår det lite bättre att ha en bebis med =) Å Siri är ju van vid fotoblixtar, så hon ställde gärna upp =)

Annars så måste jag bara säga att det har varit underbara dagar här, igår och idag har termometern visat ca 10 grader varmt, helt underbart! Känns som om våren är påväg! Hoppas att det inte blir för stort bakslag bara =) Så idag tog jag å Siri en promenad på förmiddagen. Var nämligen ute på stan strax efter 10, gick på VIPdag på Kappahl, hittde såklart nått litet plagg till skruttan =) Sen blev det en promenad runt Lillfjärden å Siri sov ute i vagnen tills det var dags för mat igen.

Så stor hon har blivit vår skrutta. Idag testade jag ett par byxor som vi fick i helgen av mormor och de var i storlek 62, å de passade perfekt! Nog för att hon fortfarande kan ha 50 och de flesta kläder är i 56, men växer, det gör hon allt =)

Igår var jag och shoppade på Gallerix, de har gått i konkurs och har därför 50% på allt i affären! Perfekt! Siri fick en tavla, vilken jag pyssalde ihop på kvällen. Nu fattas bara ett rum till henne att hänga upp tavla i =) Än så länge får den hänga utmed hennes byrå i hallen där uppe!

Siris skorv har inte riktigt gett med sig. Har behandlat med Borago, men körde nu i förrgår en sväng med det gamla beprövade salsyvase. Det tog bort det mesta, men det var även en ganska jobbig match att få bort själva salvan. Saken var den att vi inte hade något milt barnschampoo, så vi tog duschcremen. Det var bara det att den innehöll 1/3 lotion, men det sägs ju att lika löser lika =) Idag är i alla fall schampoot inhandlat, så en ny omgång med salvan ska köras, men måste säga att det ser mycket bättre ut med skorven nu, så bara en omgång till så ska den nog vara helt väck!

Just det ja, idag vaknade Siri 8.50! Jag hann till och med stiga upp och göra mig iordning innan hon vaknade. Det hör inte till vanligheten, bara att ta tillvara på sådan tillfällen =)

Under skorvbehandling och som vanligt så har man sparkat av sig tossen =) Nya byxorna i en större storlek =) Å perfekt tycker mamma, sockar å byxor i-ett! =) Lite suddig, men det gäller ju att vara med! Lyfta huvudet kan man allt! =) Dett är en favvolek, sitta å sparka på djuren =) Tavla med årstidsvykorten =)

Ha en bra helg alla!

/Sara


Kommentarer
Postat av: Moster

Vad söt siri var på första kortet med uppdragna braxor. =)

Ja, hon skulle ha fått sig ett eget rum - fast änså länge går det ju bra att dela rum med m&p! =)



Har just avslutat en god efterrätt (maräng med chokladbotten fylld med blåbär och täckt av citronfromage - toppat med chilichoklad & bär). Blev ju att skura och städa efter att jag lagat maten (det var värsta londondimman i hela lghen) efter att jag stekt baconet! Så.. men nu ska vi bara slappa resten av kvällen! :)



Ha en bra kväll ni! Kram

2010-03-12 @ 19:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0