Vaccin - bra, men inte kul!

Börjar med en bild tagen förra veckan innan vi skulle gå ut, Siri var på så glatt humör när overallen skulle på =)

Se, jag är en björn =)

BVC-besök idag, 3 månaders vaccination och vägning stod på schemat. Vikt: 4486 g och längd: 56,5 cm, lill-skruttan blir bara större å större =) Sen var det ju det där med sprutorna. Usch, det var inte roligt, varken för Siri eller mamma. Det gjorde ont i mamma-hjärtat när skruttan skrek å skrek när sprutorna togs, men sen blev det bra. Fick lite törst å sen så blev man ju nerbäddad i vagnen, å där sover man så gott. Sen så sov Siri hela eftermiddagen, vaknade för att äta å somnade om igen. Sen så vaknade hon till runt 18 och då var det inte roligt. Skruttan skrek å skrek, som när hon fick sprutorna - ont verkade hon ha. Det hjälpte knappt med mat, skrek sig igenom amningen! Usch, stackars skruttan våran! Somnade sedan i alla fall och sover nu i pappas famn. Hoppas att kvällen och natten går bra och att hon slipper ha så ont. Feber verkar hon i alla fall inte ha fått och det är väl skönt det. Men man vill ju inte att de ska ha ont!

Igår var jag å skruttan på mitt jobb hela dagen nästan. Det var roligt att hälsa på och så fick jag vara med när ett instrument togs isär för att rengöras. Hoppas att den startade sen och att problemen löste sig och att det inte tog hela kvällen. För kollegan min skulle ju på hockey igår, men lite deppigt idag kanske, med tanke på att utfallet inte blev det önskade. Det kommer fler matcher =)
Siris snygga rygga =)
Var på stan en sväng, för den nyinköpta kolsyrepatronen läckte nämligen! Det bara pös om patronen så fort vi monterat den, så det var bara att fara å byta den. Passade på att springa i några affärer när jag var själv å kunde runda hyllorna i affärerna lite smidigare än med en barnvagn. Hittade då en ryggsäck till Siri, klart hon måste ha sin egen väska nu när vi ska ut å resa =)

Ska glo lite på TV nu, stöka lite, å mysa med skruttan.

Bilder från idag innan man somande imorse å sen ett kort taget när Siri tog en tupplur tillsammans med tummen och lilla lammet =)

Glad-skruttan =)Så här sov man mitt på dan, myser med tummen =)

/Sara - hoppas natten går bra


Kommentarer
Postat av: Camilla

Ja vaccination är inte kul, skär så i hjärtat när de små skriker av sprutorna. Nu måste vi ta ställning till om Vide ska få svinsprutan, han är ju 6 månader snart och de ska vaccinera en omgång till och då är Vide på tur. Uscha!



Har jobbat min första jobbvecka och ser nu fram emot att vara hemma 4,5 dag. Solen skiner så underbart ute, dock är Liam lite hängig så jag vet inte om vi tar oss någonstans idag...



Det var så kul att ses sist, verkligen jättekul -det måste vi absolut göra om! Jag känner verkligen en längtan efter att åka till Hudik för att träffa dig och för att strosa lite i affärer, måste ju till Lindex. :-) Vi hörs. Ha det bra i Arvidsjaur! Kram

2010-03-04 @ 09:19:18
URL: http://hoscamilla.blogg.se/
Postat av: Moster

Ja huvaligen, med vaccin! Jag förstår henne fullt ut - tycker nämligen inte heller om sprutor såvida det inte är Jag som sticker andra. :)



Det sista kortet var jag ju med när du tog, live liksom. Tycker det var en charmig bild minsann! :)



Nåja, hoppas det går bra idag när ni ska sätta er och köra - siris längsta färd någonsin! :)



Kramar

2010-03-04 @ 09:49:57
Postat av: Linnéa

Vilken sötnos! :) så söt!

2010-03-04 @ 10:11:47
URL: http://Http://typlinnea.blogg.se
Postat av: a

söt =)

2010-03-04 @ 10:16:00
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: Felicia, Music girl :)

Naww va gulliga bilder :)

Allt bra idag?

2010-03-04 @ 10:22:29
URL: http://musicinmyheaart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0