Vår - kanske!

Ännu några härliga dagar har passerat. I helgen var det underbart väder, i alla fall i lördags. På storebrors födelsedag - grattis i efterskott! Då kom även Camilla från Ljusdal med båda sina småkillar, den store fick bli hemma å plugga. Vi fick en väldigt trevlig dag i stan, med shopping å lunch på Radjos. Siri gillade inte direkt att shoppa denna dagen dock, så det fick bli en tvärsväng på HM bara, sen ut i det fria igen =) Glass å sollapning på Möljen var inte illa det heller =)

Mammaträff igår, snackade, fikade å alla små krabater var vakna för en gång skull =) De låg på golvet å snackade lite med varann, typ =) Kan vi låtsas i alla fall =) Sen blev det barnvagnskaravan runt Lillfjärden å avslutning för min del tillsammans med en annan mamma på en parkbänk i solen i stan, skönt! =)

Stefan var på hockey i Tirmå igår, jag å Siri ägnade kvällen åt lite lek i babygymmet, sångstund å bokläsning =) Brukar läsa korta sagor för Siri ibland när hon ska sova, men hennes favvobok är den hon läser själv, en tuggvänlig, färggrann sak med djurmotiv. Favoritdjuret är lammet, om det nu är just för motivet eller att det är den starka gröna bakgrundsfärgen hon gillar, det förtäljer inte Siri =)
Macaroons =)
I helgen var jag inne i ett baknings il också. Har hört en massa om senaste baktrenden, macaroons, så nu gjorde jag slag i sak å bakade några. Goda blev de, å roligt var det att göra dem =) Ska nog sätta på en ny laddning nu i eftermiddag, Siri sover just nu, så hinner kanske starta i alla fall =) För ni som inte vet, så är det ett franskt bakverk och består av två mandelmarängs bottnar och någon god fyllning mellan, typ chokladtryffel eller smörkräm. Jag hade vit chokladtryffel smaksatt med lime och hade även lite citron i marängsmeten. Sen så ska man färga dessa kakor i alla möjliga olika färger. Jag var för snål med färgen i marängen, men i fyllningen tog jag i =)

Sen har det inte hänt så mycket mer. Ska laga italiensk mat med mina kollegor på torsdagkväll, ska bli trevligt! Sen hoppas jag bara på bra väder på dagarna så man kan ut å gå med vagnen =) Å grattis till Siris farmor i efterskott, fyllde år igår och ska åka å fira henne sen ikväll.

Redo för en tur i vagnen =)  Siri gymmar =)

Ha en bra vecka!

/Sara


Kommentarer
Postat av: Moster

hihi nu såg hon nästan ut som kajsa kavat, med alla klädesplaggen på. =)

Skicka mig en såndär macaroons är du bussig - de såg för smarriga ut. =)



ha en bra dag! kram

2010-03-24 @ 09:59:07
Postat av: Camilla

Jag håller med att de såg riktigt smarriga ut! Det var verkligen trevligt sist vi träffade, så energigivande och roligt att komma bort ett tag. Komma bort från hemmet och vistas på andra marker. Vi måste göra om det snart! :-) Jag tycker att vi ska försöka dra ihop något till påsk om ni också ska vara hemma, en påskbuffé kanske? Jag har redan börjat spåna på meny... :-)

2010-03-24 @ 12:55:02
Postat av: anna

vilket liten sötis.. kikar in och lämnar ett avtryck..

2010-03-24 @ 19:52:08
URL: http://a

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0