BVC å annat

Igår så var det dags för BVCbesök, läkarundersökning och 5 månders vaccinationen. Sprutorna var inte så roliga att ta, Siri skrek ganska bra, men inte så länge. Fick mat efter det och sen så somnade hon och sov i 3 timmar. Var lite grinig på kvällen, men inte alls farligt, fick en alvedon på eftermiddagen. I alla fall, läkarkollen gick bra i övrigt. Fick utskrivet medicin mot torsk, är nu less på mina såriga bröstvårtor (har haft det i princip hela tiden) Så nu ska torsken å såren bort en gång för alla! (hoppas jag) Eksemen är obefintliga för tillfället. Bad dock om mer kortisonsalva, bra att ha hemma när fläckarna dyker upp. Status annars: 
Vikt: 5460 g
Längd: 63 cm
Stortjejen våran!

Idag var jag å Siri på mitt jobb hela dan, åkte 9 och kom hem 16.45! Var Swedacrevision och det händer bara vart annat år, så det kändes intressant och viktigt att vara med och se hur det gick till. Siri var så snäll hela tiden, glömde selen, men det gick bra att bära henne också. Nog för att hon blev väldigt nöjd när hon fick ligga i vagenen ett tag, skrattade och hade sig =) Sov inte så mycket, bara under bilresorna (typ 25 min x 2) och sen under lunchen, men det är mindre än vad hon brukar sova under en dag. Så efter middagen blev det en långpromenad för vår del, skönt att få lite frisk luft också! När vi kom hem så var hon så hungrig att hon skrek så hon nästan tappade andan, var lite läskigt faktiskt, men det gick bra. Fick amma å sen påfyllning med gröt =) Då blev hon så nöjd så =)

På nattfronten så är det lite inkonsekvens fortfarande. Siri har som rekord sovit 6 timmar i sträck, men natten efter var det mat var 3:e timme igen =) Inatt var det 4 h mellan nattmålen, så lite längre sovpass för bådas del, så jag klagar inte =) Nu äter hon på ca 15 min nattetid och somnar direkt sen, vilket även jag gör =)

Har suttit vid symaskinen lite också, en ny klänning i samma modell som i föregående inlägg, men nu i en mer passande storlek =) Sen är det några deggellappar på G, ska bara banka i tryckknapparna =) Har nu hemma några syböcker lånade på bibblan, så nu ska inspirationen flöda =)

Till helgen blir det ganska lugnt, brorsan kommer däremot på torsdag några timmar! Skoj! Gör ett stopp påväg ner till Uppsala och äter middag med oss, tror nog att det blir till att umgås lite med Siri också för hans del =)

Nä, dags att börja avrunda dagen. Har just laddat in alla kort, runt 500 stycken, från kameran till den andra dator, så kan inte bjuda på några färska kamerabilder. Hade dock några i mobilen istället =)
Glad-skruttan =) Kortärmat på =) Nya klänningen =)

Gonatt!

/Sara


Kommentarer
Postat av: Camilla

Huset då? Hur går det med huset? nyfiken :-)

2010-05-12 @ 08:06:09
Postat av: Emma

Gla'tjejen! :)

Lyllo Mattias då.. :)

2010-05-12 @ 10:30:13
URL: http://rievssat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0