Varberg å annat

Så var vår minisemester förbi och uppackad. Var underbara dagar på västkusten, både vädret, sällskapet och omgivningarna. Vi hann med en hel del och Stefan han sprang Göteborgsvarvet å har nu en medalj mer än mig, attans =)

Varberg för mig - sol, havet, stranden, strandpromenaden, fästningen, underbart, härligt, kulglass, löparrundor, sjukhuslab, trevliga vänner!
Fästningen en strålande dagIbland gillar man att ligga på mage, även i vagnen =)

Kändes nästan som man kom hem när vi rullade in i torsdagskväll, tog ca 11 timmar med bil och Siri var så snäll hela tiden. Var lite vaken ibland, men sov ganska mycket. Hälsade på min gamla arbetsplats, vilkt var väldigt roligt. Träffade våra kompisar, varav ett par fick en flicka i september, Noelle. Hon är lite större än Siri =) Jag visade Siri mina gamla promenadstråk när de andra var och sprang på lördagen, gick i stan och hälsade sen på Jim å Madde, väldigt trevligt. Tack för kläderna Siri fick! Söndagen bjöd på lite sightseeing by car, var lite blåsigt ute. På kvällen grillade vi med Dan, Anna å Noelle =) Sen på måndag, då bar det av till Gekås =) Siri å jag hade hur skoj som helst, shoppade ett å annat =) Så kom tisdagen, hemresa, städade ur stugan, som vi för övrigt var hur nöjda som helst med, kommer att hyra den nästa år igen. Tog ca 12 timmar upp och anlände runt 22. Siri somnade direkt, trots mycket sovande i bilen. Jag däremot tyckte att det var läge för att frosta av frysen =) Japp, man får ju sina infall ibland, nog för att detta var ett ofrivilligt infall! Jag kan inte ens skylla på nån annan, för det var jag som öppnade frysen innan vi åkte i torsdags å det var jag som inte stängde den ordentligt! Fick i alla fall en avfrostning gjord å lite frysrensning! Sen är jag som jag är och vill ha saker gjorda direkt eller helst nyss, så packade upp allt innan jag la mig. Upptäckte att solen går upp ganska tidigt nu för tiden och att det känns lite konstigt att gå å sova när det är dagsljus ute =)
Siri och NoelleGrillning med Anna och Dan, tjejerna roar sig på golvet =)Paus i shoppingen på Gekås =)

Bye bye!
Jaja, annars då. På husfronten intet nytt, står ganska still med budgivningen, så vi bara väntar på att höra nått. På Siri-fronten så tog hon ett stort steg natten som var. Hon sov nämligen i 8 timmar i sträck! Det blev till och med så att jag vaknade och kunde inte somna om förrän hon vaknade och ville äta, låg nästan en timme å filosoferade. Sen så har hon fått en gåstol. Krukset är bara att hon inte når ner till golvet =) Sötingen våran =) Men hon gillar att sitta i den, så det är bra! Nu har Siri fått smaka majskrokar också =) Roligt att äta, men man blir ju lite frustrerad när den tar slut =) Sen så var det ju sista gången ikväll som Siri tog sin medicin, C-vitamin och järn. För imorgon blir hon stortjej ju och behöver inte ta den mer! Skönt, för oss alla! Stor ja, hon har ju vuxit ur badbaljan för tillfället, innan hon kan sitta själv. För när det är bad på gång, så ska det sprattlas och skvittras, lika bra att göra det i hela badkaret =)
Krokar är gott =)Bada är kul!

Idag var vi förbi Babyproffsen. Vagnen har ett hjul som är lite löst, men det skulle de fixa bara de får hem rätta grejerna, skönt när det inte är nått tjafs när man inte är nöjd med något! Annars så har vi inte gjort så mycket idag, handlade när Stefan kom hem. Sen passade jag på att göra ny mat å frysa in till skruttna. Blev en hel del, kött, majs, ärtor och päronpuré. Igår gjorde jag morot, sötpotatis, palsternacka och broccoli. Så nu har hon en del i frysen igen. Har även snott ihop lite prinsessbakelser, tänkte bjuda på det imorgon när Siri fyller 6 månader! Stora tjejen!

Nä, nog tjatar nu, bjuder på lite fler bilder från semestern och ska hoppa i säng, spännande och se hur länge Siri sover inatt i sträck =)
Siri gillar ratten i bilen =)Törstig kanske? =)Goingar!Slappar i soffan i stugen =)
Ha det så bra alla!

/Sara


Kommentarer
Postat av: Jennie

Grattis till Siri! Kul att majskrokarna gick hem...

Tur att dom inte kladdar fast något... ;) Har man inge lim hemma så fungerar dom nog utmärkt...

2010-05-28 @ 17:29:34
Postat av: Camilla

Vide äter också majskrokar, precis som Liam gjorde, så det är en favorit här hemma nu. Men de är som sagt lite kladdiga. :-) Stora Siri, vi måste träffas snart! :-)

2010-05-28 @ 21:42:18
URL: http://hoscamilla.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej! Härligt att hemresan gick bra också! Gullig bild på Siri och Noelle som håller varandra i hand. :)

2010-05-28 @ 22:45:36
Postat av: Moster

Fina bilder och de är ju lite så man börjar längtar ner till varberg. :)

Ramlösa-bilden var rätt härlig.. hihi!

Skönt att slippa medicinen - äntligen! :)



Kram

2010-05-29 @ 11:09:44
URL: http://rievssat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0