Feber, jobbet å snö

Sitter här framför datorn, har just sett den senaste Robin Hood filmen, Stefan fick ge sig innan den var slut och förflytta sig in till sängen och göra Siri sällskap =) Siri ja, nu sover hon gott får jag hoppas. Har nämligen varit en sjuk liten tjej i helgen. Feber kom smygande på fredag och var väl som högst sen under natten, hon var stekhet! Var ej pigg igår heller, men sen idag har den gett med sig nu till kvällen. Hon har inte riktigt varit sitt vanliga jag, inte härjat som vårt lilla yrväder brukar göra, men imorn ska vi nog känna igen henne =) Skönt det!

I veckan då, ja har varit på jobbaktiviteter faktiskt. I onsdags så var det kvällsaktiviteter, rundvandring å middag på museet här i stan. Perfekt för mig som, fastän jag bor här, inte har besökt museet än =) Väldigt bra guide hade vi, som senare även arbetade som servitris =) "Gäller att vara mångsysslare på ett litet ställe" - som hon själv uttryckte det =) Sen i torsdags så var jag å Siri hela dagen på mitt jobb, försöket lyssna på några föreläsningar, men Siri tyckte väl att det var sådär intressant =) Fick i alla fall god lunch å chans att höra hur det har det på jobbet, är ju inte så länge kvar innan jag börjar igen ju!

Ja just det ja, har ju varit hos tandläkaren också, typ första besöket på 5-6 år! =) Men inga överraskningar där inte, hade så fina tänder, bara aningens mycket tandsten, men det visste jag ju =) Så nu behöver jag inte dit igen på si så där 5 år igen =)

Vintern har ju kommit i veckan också, eller första ordentliga snön i alla fall. Få se om den ligger kvar eller inte bara! Har skottat uppfarten för första gången i alla fall =) Och idag kom de största snöflingorna jag sett! Var flera centimeter i diameter, skojar inte! Försökte fota, men gick inte så bra =(

Farsdag idag också - Stefans första, grattis från Siri! =) Å grattis igen pappa! Stefan fick bland annat ett kort som Siri "skrivit", jaja jag hjälpte till en aning, men några små streck plitade hon ner allt =)

Jag har ägnat helgen åt att fylla frysen med hembakat, bra att ha om det tittar förbi folk =) Å jag måste säga att jag verkligen älskar att äntligen ha en varmluftsugn, underlättar gräddningen så oerhört mycket =)

Nä, kanske ska jag ta å frysa in det sista baket som ligger på bänken i köket, sen sova lite och vakna imorn till en ny vecka fylld med spännande saker.

Ha det bra alla!
Å så här kul är det att äta själv =)  Kul med mat =)
Siri åt själv här om dagen, kan nämna att det blev direkt ner i badet före hennes del efter måltiden =)
Siri ritar =)  Stora lapphandskar föll från himlen!
/Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0