Händelserik vecka

I måndags så blev jag ett helt år äldre =) Gammal tant tycker en del, men ack vad ung jag känner mig =) Hade mammträff här, bakade lite i helgen och tänkte bjuda på ett hemligt kalas, hade inte sagt nått nämligen. Men nu finns ju FB, så mammorna hade luskat ut det och kom med blommor och kort - jättefint å helt oväntat, tack alla så mycket! Sen på kvällen kom svärföräldrarna och lill-svåger och sen stor-svågern med familj, så mycket fika blev det och pizza till middag till råga på allt =) Ska det firas, så ska det =) Tack för presenterna alla. Från de där hemma fick jag redan presenter när vi var upp för nån vecka sedan.
Sara, Annika å Max och Cornelia i Jennies knä =)  Krille, Håkan och Lena kom med presenter å fick lite fika =)
I tisdags så, skulle vi träffas alla mammor å barn igen, men nu allihopa för en gång skull. En familj har ju flyttat till Hassela. Men, elektrikerna vi har väntat på nu några veckor bestämde sig för att komma just denna dag för att koppla in fiber i huset. Det tog hela dagen det, så vi hann inte så mycket, tog en eftermiddagspromenad ut i mörkret när de åkt.

Onsdag betyder kyrkis, sen följde vi Jennie och Cornelia hem en sväng. Stefan plockade upp Siri i vagnen och tog en promenad hem, Siri tror jag sov 1,5 timme under promenaden, skönt att sova i vagnen nerbäddad, mysigt! =)

Idag, sista besöket för Siri hos barnläkaren med anledning av hennes förtidiga födsel. Han tyckte att allt såg så bra ut å att Siri verkade så pigg å glad, bara att instämma =) Nu väger Siri 8250 g och är 73,5 cm lång. Var lite orolig att jag skulle behöva väcka lill-skruttan imorse, med tanke på att hon sover till 9 om morgnarna, men idag vakna hon faktikst 8.15! Perfekt, med tanke på att vi hade tid 11 hos läkaren. Efter besöket så drog vi upp till Jennie och Cornelia, blev där hela dagen lång =) Hann med både lunch å fika, tack så mycket för god paj å goda muffinsar! Siri lånade också Cornelias säng och sov nästan 1,5 timme i den =) skönt! Stefan kom å hämta oss och sen åkte vi å köpte kakel, äntligen. Så nu hoppas jag bara att det hinner komma upp innan Siri fyller år! =)
Cornelia å Siri leker =)
Både nu ikväll å igår natt, så har Siri vaknat efter att hon somnat för natten efter några timmar å varit vaken ett bra tag innan hon haft ro att somnaom igen. Ställer sig bara upp i sin säng eller så ligger hon och snurrar runt i vår säng, men kommer ändå bäst till ro utmed oss. Tog ca 2 timmar nu ikväll innan jag kunde lyfta över henne i sin säng igen, igår kväll vet jag inte riktigt, men tog nog över 2 timmar då!

Imorn då, lunchträff inplanerad =) Så kalendern har varit full hela veckan =)

Trevlig helg alla!

/Sara

Kommentarer
Postat av: Mattias

Kul att följa med och se vad som händer på bloggen. Jag hoppas det inte dröjer allt för länge innan vi ses igen, beror litet på när jag planerar in en Sverigeresa. Krama Siri från mig!

2010-11-19 @ 23:00:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0