Härliga höst

Igår var jag å Siri och hälsade på på mitt jobb. Var sista dagen min vikarie jobbade, så jag tyckte att det var dags att se hur de har det =) Tänk, snart har det gått ett år sedan jag var på jobbet sist, vad tiden går snabbt! Men än är det 3 månader kvar innan jag ska börja jobba igen, bäst att njuta av tiden!

Här på hemmafronten står det lite still för tillfället. Är detta med spisen som sinkar oss. Har kastat ut några krokar nu och har bland annat lagt ut den på blocket, så vet du nån som behöver en sprillans ny spis, så hojta till! =) Har i alla fall börjat göra höst ute, klippt gräset, för sista gången kanske. Häcken är som sagt klar å all rabarber är intagen. Än är det blommor som är fina i trädgården, så de får väl stå tills de vissnar innan de klipps ner. Har satt upp en grind för trappen inne och den andra på påväg upp, sen är ett skrivbord ihopskruvat, så nu är det inte så mycket som står ofärdigt här =) Förutom alla flyttlådor i köket då! =)

Siri bara strålar och skrattar =) Lite snorig är hon, men får sova på nätterna efter ha fått nässpray =) Sover nu till mellan 5-6.30 innan det är dags för välling, men somnar om sen å vaknar 8-8.30, väldigt skönt! =) Reser sig mot allt gör hon nu också och har blivit väldigt duktig på att gå med hjälp. Med lära-gå-vagnen så kan hon faktiskt ta sig fram alldeles själv, men jag är steget bakom ifall hon skulle ta ett snesteg =) På tal om att resa sig, så gör Siri det även när hon sover nästan =) Ska vi lägga henne i spjälsängen utan att hon riktigt har somnat, så reser hon sig direkt. Även när hon vaknar till på natten, så hör man hur det knakar borta i hennes hörn och sen så står hon där i mörkret å håller sig i spjälorna =) Sötskruttan!

Härligt höstväder har det varit hela veckan, hoppas att det håller i sig. Hösten är som härligast nu med alla färger och värmen som faktiskt fortfarande finns om solen är framme. Hoppas ni får en bra helg alla!
Siri på 10 månadersdagen =)  Leka lite till innan det är dags att sova =)
/Sara

Kommentarer
Postat av: Mattias

Vilken goding hon är, Siri!

2010-10-03 @ 22:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0