Övertid

Ja, nu är det övertid om man jämför med när Siri kom =) Idag är jag i v32+6 och Siri kom ju i v32+5, så på ett sätt så känns det ganska lugnt nu faktiskt, men vill gärna att lill-palten stannar ett tag till i magen. Magen är aningens större än med Siri, men inte alls så mycket. Övriga mått å värden är ungefär desamma, fast väger faktikst ca 3 kg mindre denna gång =) Har tid hos barnmorskan i veckan och sen en ultraljudsundersökning också. Så allt rullar på som det ska.

I helgen så blev vi bjudna på middag till Jennie, Tommy och Cornelia. Det var väldigt trevligt =) God mat å gott sällskap, tack så mycket! Siri å Cornelia lekte på och båda höll sig vakna till efter 21, Siri somna dock som en stock direkt vi kom hem sen =) Nått som tydligen var väldigt roligt enligt Siri var att gå runt i Cornelias skor =) Om det var för att de klapprade eller om de bara var fina, förtäljer inte historien =)

 
Siri provgår Cornelias skor å Cornelia läser inredningstidning med pappa Tommy =)

Igår var det supervarmt ute, härligt, +15 när jag kom hem från jobbet! Nog för att jag inte utnyttjade detta under lunchen, eller under dagen för den delen. Skulle ha kunnat ta mig en promenad, men latheten slog till som ett blixtnedslag och försatte mig i ett komaliknade tillstånd så jag bara orkade sitta inne å sörpla i mig min kaffekopp.

Får ju inte glömma bort att gratta syster yster i efterskott! Hon fyllde nämligen 24 år i lördags! Grattis! Hade vi bott närmare så hade vi åkt förbi på en tårtbit, men det får bli en annan gång =)

Förra veckan så började min vikarie. Så nu har det varit intensiva dagar med upplärning och genomgång av alla de möjliga saker. Men denna gång så hann i alla fall min vikarie börja, jämfört med förra, när jag fick Siri en lördag å vikarien började på måndagen.

Annars så har det varit ganska lugnt, rummet upp börjar sakta men säkert ta form. Har hämtat tapeter idag och laddat med takfärg, så här ska det snart målas å fixas med väggar =) Golv återstår att beställa.

Nä, dags att se på de desperata hemmafruarna, innan sängdags.

 
Siri å pappa spelar å sjunger =) Sen så hittade Siri en finfin pall med tillhörande bord i hallen efter det att Stefan varit å handlat takfärg å tapetklister =)

Ha en fortsatt bra vecka alla!

/Sara


Kommentarer
Postat av: Moster

vilka fina bilder. Det kittlar i magen när siri skrattar. =) Och tack för de finfina presenterna - det blir nog tårta nästa gång vi ses. =)

Idag har vi halvmulet, man ganska härlig temperatur. Ska ut på en långpromenad vid kl 13, sen blir det jobb ikväll!



Ha en bra dag. kramar

2011-04-13 @ 10:48:14
URL: http://rievssat.blogg.se/
Postat av: Mattias

Hälsar från Plougonvelin. Är det en blivande musiker på fotona?

2011-04-15 @ 13:10:24
URL: http://Hej!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0