Sommarvärme!

Vilket härligt påskväder det har varit! Tänk, 20 grader i skuggan å strålande sol idag, inte ofta påsken bjuder på det vädret =) Siri har varit ute mycket, både på gården å sen i lekparken =) Vilket hon verkar stortrivas med =) Siri fick galonhandskar av mormor i påskägget, vilket kanske inte direkt var hennes påhitt utan mammas =) å med tanke på helgens väder så blev de inte direkt invigda heller =) Men tackar så mycket, de kommer nog till användning senare eller så till hösten!

Jag har ju långledigt just nu. Stefan jobbade i onsdags, så då tog jag semester, sen jobbar vi halvdag dag före röd dag, så jag passade på att ta ledigt även i torsdags! Skönt med lite ledigt å sen så betyder det att Stefan hinner jobba uppe i rummet lite mer än vanligt. Just i skrivandets stund så tapetserar han faktiskt, å sen är det bara golvet kvar, så nu är det inte länge kvar innan vi kan flytta in där =)

Vi var på påskmiddag i fredags i Sunnanbäck. Siri fick två påskägg, fyllda med en Pippi-baddräkt, Pippi-sockar, majskrokar, badanka, gossedjur å påskkycklingar (inte riktiga då =) ) Siri tackar så mycket! Det gick mindre bra att få i Siri hennes middag dock, fastän hon fick en tidning att läsa - vilket annars är det bästa knepet. Men jag ska egentligen inte klaga, för hon äter väldigt bra annars! Så nån gång måste man väl få protestera lite =)

Några nya saker har skruttan kommit på de senaste dagrna, som att åla sig bakåt, snurra runt och nu så säger hon "hej di" - hej då. Nya små saker händer hela tiden! Go-tjejen våran!

Nä, dags att sova tror jag allt. Stefan verkar ta ett natt pass tillsammans med tapeterna.

Några bilder först bara:

   
Siri äter frukost på påskafton. Sen en bild på den roligaste leksaken vi har för tillfället - blöjpaketet!

     
Utebilder från helgen. Gunga var tydligen en riktig höjdare =) Sen en bild tagen idag - redo för lekparken!

     
Idag hade vi sällskap av Cornelia å Jennie i Borgarparken - leka i sanden var riktigt roligt! Sen var det såklart fikapaus. Jennie hade med morotskaka - gott! Barna fick ananas, kiwi å russin - gott tyckte de med =)


Sist en bild på jag med kulan =)

Uppdaterad gissningslista:
4 maj - moster Emma (pojke)
11 maj - jag
16 maj - kusin Emelie (tjej)
17 maj - Britt-Inger
17 maj - mormor (pojke)
18 maj - Lisa
25 maj - morbror Mattias (pojke)
27 maj - mormor (pojke)
29 maj - Ingegerd
2 juni - Stefan (tjej)
2 juni - Jennie (pojke)

Fortsätt gissa =)

På återhörande!

/Sara

Kommentarer
Postat av: Moster

Riktigt härligt har de varit i helgen, ja! =) Här är till och med vi sommarklädda - helgens outfit har vart leggings & långlinne. ;)

Härliga bilder, va stor hon ha blitt!! (eller båda två - hihi)

Snygga strumpbyxor siri hade på sig minsann. ;)



Natten har vart lugn, har sett reprisen av BB och sen har de väl int vart så mycke mer på tv (de visas inge bra under helgerna, veckodagarna är bättre med massa serier). Snart blir det dock nå kaffe för min del, ska bara vänta in patrullen så jag får mig nå sällskap. =)



Hoppas ni får en bra dag - vi hörs senare idag. kramar

2011-04-25 @ 04:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0