Dan före dan före dan före dopparedan!

Julstöket är i full gång, ja på kvällarna i alla fall =) I helgen fick Siri magsjuka! Usch, stackare, spydde på lördag eftermiddag och på kvällen, sen en sväng på söndag. Var lite hängig igår, men åt rätt bra och idag är hon helt friskt! Skönt det i alla fall, var inte allt för långvarigt. Eskil har nog åkt på en släng av det också, men han spyr inte, kommer andra vägen för honom. Just nu sover han, andra luren för dagen, sov först 2 timmar och har nu sovit 1 timme, vilket inte är så likt honom. Fast det kan ju också bero på att han var uppe och ugglade mellan 21.45 - 00.20 igår, ville tydligen vara upp med mig och baka julbröd! =)

Jag fick ju magsjuka också, men som tur var så höll det bara i sig en dag för mig. Så i måndags var jag inte allt för pigg på eftermiddagen! Kan inte komma ihåg när jag hade magsjuka sist, men vet då det, att jag inte vill ha det igen på länge i alla fall!

Vi kommer att fira julen här hemma hos oss. Stefans familj kommer på julafton och äter middag och öppnar julklappar. Sen åker vi norrut på annandagen eller så, beroende på väder och stannar där över nyår. Eftersom vi ändå blir här över julafton, så blev det ingen brådska med att få upp julgranen. Håller fast vid traditionen från mitt hem, med att ta fram den dagen innan julafton, vilket också är ett beslut taget av rent praktiska skäl. Vi har ju nämligen en liten klätterapa här i familjen, eller rättare sagt en lillkille som ska resa sig mot ALLT! Vi tog till och med fram lära-gå-vagnen igår och han tog sig framåt några steg. Fast leksaksbacken är nog mer lämplig att ha som gåstöd än så länge. Fast Siri gillade sin gamla vagn! =)

Nä, kort uppdatering var det och tror inte att det blir så mycket mer detta år faktiskt. Får ta nya tag nästa år! =) 
Fast en julhälsning från barna ska jag nog hinna klämma in, för det blev ju inte överdrivet många kort i detta inlägg =)

På återhörande alla!

/Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0