Den gångna veckan

Så har ytterligare en vecka gått - tycker att dagarna bara flyger iväg. I och för sig så har de ju alltid gjort det, men nu är det verkligen bara måndag och fredag =) I alla fall, veckan som har gått har även den varit i snorets tecken =) Både jag å Siri har fortsatt snorat, men Siri blev värre i slutat av veckan igen. Inatt var den första natten på många som hon fick sova ordentligt. Annars så har hon vaknat och varit tvärtäppt och inte kunnat komma till ro ordentligt. Men som sagt, peppar-peppar, det börjar ge sig nu. Jag är nästan helt bra och Siri hostar i alla fall inte, men rinner i näsan gör det idag med tydligen - stackars lill-skruttan. Kul start för Stefan på föräldraledigheten, han som hade sett framemot att bland annat gå på kyrkis med Siri, hoppas det blir av i veckan i alla fall!

Annars då, ja vi (jag och två kollegor) försökte ta oss till Stockholm i fredags på ett seminarium på eftermiddagen, men det var ju dömt att misslyckas redan innan vi åkt. Borde ha fattat det! Var ju världens snöoväder söderut, men dumma som vi var så trodde vi ju att SJ skulle kunna transportera oss söderut - tji fick vi. Var dock bara 15 min sena från Hudik, men det var ju bara lyckotankar att det skulle hålla i sig. Det slutade med att jag hoppade av i Gävle, var ingen idée att fortsätta med tanke på förseningarna vi råkat ut för redan då. Sagt å gjort, satt sen 2 timmar i Gävle och inväntade det första tåget som körde norrut den morgonen, typ runt 14. Så det var en trevlig arbetsdag, Gävle tur och retur på 6 timmar =) Sen när jag kom till Hudik gjorde jag nått som jag skulle ha gjort för länge sedan - köpte mig ett par riktiga vinterskor! Hade isbitar till fötter, hjälpte bara för stunden när jag var in på en toa på stationen i Gävle och masserade fötterna =)

Alla hjärtans dag idag! Stefan fick en väldigt romantisk present - SAW 4 =) Alla som har sett filmerna vet att det inte direkt hör till genren romantisk komedi eller så, men bra är de i alla fall =) Man kan ju kura upp i soffan tillsammans å få lite mystid =)

Till alla andra, nära å kära, så önskar jag er en trevlig dag och hoppas att ni ger varann en extra kram eller så =)
Hade varit duktig å tagit med kameran till jobbet, just för att blogga nu under lunchen å lägga ut bilder, men glömde visst sladden, så får uppdatera på den fronten sen.

Just det ja, vi hade ju bilen på service förra veckan, så nu äntligen har vi en mycket gladare bil sånna här kalla dagar som denna, har nämligen både motorvärmare och kupévärmare intallerade nu =)

Ha det bra alla!

Siri har hittat en väska =)  Koncentrerad 
Siri hittade mammas väska här om dagen =) Sen sitter man å tittar koncentrerat på papps Iphone!

Kramar Sara

Kommentarer
Postat av: Mattias

Det känns langt borta när du skriver om snö-oväder och kyla när jag har 10 grader och regn och/eller sol!

2011-02-14 @ 16:42:57
Postat av: Mormor/mamma

Skickar en alla hjärtansdags kram till alla från ett kylslaget A-jaur! Just nu i skrivande stund -35,2gr.!

2011-02-14 @ 22:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0