Jobb å snörvel

Var ett tag sedan jag uppdaterade nu, men så blir det när man jobbar heltid! Har nämligen gjort det denna vecka, den första veckan på heltid på över ett år! Å tänk vad snabbt man kommer in i allt igen, å tur är väl det kanske!

I alla fall, har hunnit vara till Stockholm på kurs över dagen också. Blev en tidig morgon å sen kväll, så hann inte träffa Siri nått den dagen, men slapp sova borta i alla fall. Hann med att gå lite i stan också efter kursen innan tåget gick, men hade kunnat hinna med nån affär till om jag inte hade gått fel i storstan =) Typiskt mig! När jag gick ut från kurslokalen, så gick jag såklart åt motsatt håll än när jag gick in, får skylla på att jag pratade med Stefan just då! Tog ett tag innan jag kom på att jag kanske inte var påväg mot plattan, som jag trodde. Började bli lite väl glest med folk å sen så såg jag en backe som jag inte direkt kom ihåg att jag sett i närheten av Drottninggatan. Gick tillbaka i minnet å funderade hur jag gått å vart på kartan jag kunde befinna mig och insåg att jag var tvungen att göra ett par svängar om jag skulle komma i rätt riktning. Sagt å gjort, kom tillslut till Sveavägen och började då känna igen mig! Ska till Stockholm på fredag igen, så får då ta revansch - då ska jag minsann inte gå fel =)

Förkylning har härjat och härjar fortfarande här i familjen. Alla har varit drabbade, men värst för Siri å mig. Siri hade feber förra helgen också och var slemmig å hostig, börjar ge sig nu så jag hoppas att hon blir bra å att hon å Stefan kan gå till Kyrkis på onsdag. Själv har jag redan förbrukat en årsranson av nässpray, i mina mått, vilket betyder en flaska, men ändå!

Siri har bara i helgen blivit väldigt duktig på att gå, stapplar inte så mycket nu utan börjar få ett bra flyt =) Sen så har hon kommit på att det inte alltid är så roligt att ligga på skötbordet, kan bli världens kamp eller så går det hur bra som helst. Är inte så roligt alla gånger när det ska bytas bajsblöja å Siri promt ska krypa iväg!

Jaja, som sagt, händer inte så mycket när man jobbar hela dagarna å sen så känns kvällarna så korta å det enda man vill göra är att umgås med Siri innan hon ska sova. Men det är ju det helgerna är till för sen, att hitta på saker. Blir bättre sen när det börjar bli varmare ute å man kan njuta av solen med en grillad korv i högsta hugg kanske =) Eller bara det faktum att det blir ljusare ute underlättar fantasin å viljan att hitta på grejer =)

Nä, dags att börja göra sig redo för natten å en ny arbetsvecka!

Siri äter =)     
Nu när Siri varit sjuk så har det varit si å så med maten, så en dag fick hon äta själv, gick väl sådär det med =)

Siri =)  In action =)
Vår gotjej =) Hon har börjat med att ta sig an stora projekt när det gäller att bära å konka på saker, hunden hör till de större sakerna hon bär runt på =)

v24
Å sen en bild på min växande mage =) Är redan i vecka 24, vad tiden går snabbt!

Ha en bra vecka alla, oavsett ni är föräldralediga/lediga eller jobbar =)

På återhörande!

/Sara

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jisses vilken fin mage du har, tänk att det har gått så många veckor redan. Inte gick mina graviditeter så där snabbt inte. :-)

2011-02-06 @ 22:26:46
URL: http://hoscamilla.blogg.se/
Postat av: Moster

Vilka fina bilder. =)

2011-02-07 @ 19:11:29
Postat av: Mattias

Heja Siri! Det går framåt! :-)



Kul att få en uppdatering!

2011-02-07 @ 21:55:29
Postat av: Mormor

Tur att datorn finns eller rättare sagt att jag övervann min datorskräck! Saknar er! Kramar!

2011-02-09 @ 11:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0