Siris beräknade födelse

Idag skulle Siri ha haft sin födelsedag om hon valt att inte titta ut för tidigt =) Men nu har hon ju fått nästan 2 månader extra och med tanke på att allt gick så bra, så är vi bara glada för det!

Jobbar å sliter denna vecka, men bara två dagar =) Ska ta ut en semesterdag på onsdag, tycker att jag behöver det =) Nä, skämt å sido, Stefan ska på jobbet på förmiddagen och jag har en läkartid, så känns lika bra att stanna hemma hela dagen då. Få se bara om kollegorna godkänner detta =) Å är jag ledig så får jag och Siri ju möjlighet att skola in Stefan på kyrkis också =)

I helgen så har det regnat här, usch vad trist! Regn vill jag inte ha, men inte snö i de mängde vi har fått heller, lagom är alltid bäst! Längtar att åka lite skidor också, men tror att jag får skjuta på det till nästa vinter. Skulle kanske kunna ge mig ut i spåret och ta det väldigt lugnt, men då vet jag ju också hur jag är. Kan ju inte ta det lugnt direkt =) Sen så har vi ju alla desa nedförsbackar =) Å med tanke på att jag inte har åkt nått i år, så skulle jag förmodligen stå på näsan ett antal gånger innan jag hittat åt balansen, vet det av erfarenhet =) Så det kanske inte är så bra att ge sig ut i spåren med min begynnande runda mage =) På tal om det också. Mår väldigt bra, som det var med Siri. Börjar få en liten kula, men det är inte så mycket att prata om. Tror nog inte att man tänker på att jag är gravid direkt och speciellt inte med tanke på att vi har Siri, magen skulle ju lika gärna kunna vara kvar efter henne =) Längtar tills det börjar synas lite mer och när man börjar känna sig mer gravid - är ju så mysigt! =) Känner sparkar nu i alla fall och Stefan har även känt några =)

Klippte Siris lugg igår. Den hade ju blivit så lång att den hängde i ögonen och att ha hårspänne hela tiden är ju inte dikret nån höjdare när man är en liten skrutt =) Men söt blev hon i alla fall, nog för att hon redan var det innan men =)
Nyklippt =)
Nyklippt lugg =)

Jaja, mer då. Siri stapplar sig fram längre å längre sträckor, men än så länge går det snabbare att krypa för henne. Nu när Stefan är hemma så blir det inte lika ofta vi träffar de i mammgruppen å sen är det även fler än mig som har börjat jobba, eller ska börja snart. Så jag å Siri får passa på att träffa polare medan jag forfarande är ledig om veckorna. Förra veckan kom Jennie och Cornelia hit, var ute på promenad å sen busade tjejerna här =)  Några dagar efter vi träffats så började Cornelia gå mest hela tiden! Grattis till henne! =) Får se till att ses denna vecka också så Siri blir lite inspirerad =)

Nä, nu ska jag slå rot i soffan, i alla fall en timme eller så, ska upp tidigt imorn å tror att tvättmaskinen har slutat låta, så ska försöka hinna göra lite nytta innan det är dags för skönhetssömnen =)
Filosoferar  Finfint =)
Siri filosoferar i sin fotölj med fjärrkontrollen =)

På återhörande alla!

/Sara

Kommentarer
Postat av: Jennie

"Grattis" till Siri! =) Va stor hon såg ut med den nyklippta luggen... =) fint!

2011-01-17 @ 21:55:01
Postat av: Mattias

Siri är verkligen en riktig söting! Jag längtar till nästa gång jag får träffa henne! Krama och pussa henne från mig

2011-01-17 @ 23:21:44
Postat av: Mormor/mamma

Längtar tills vi kan träffas så att man kan få tjata till sej en puss å kram!!!!!!

2011-01-18 @ 00:56:06
Postat av: Moster

Sitter på jobbet och har det lite lugnt, så då passar jag på att kika in här. =) Ja, hon ser mycke större ut med jämn lugg. :p



Miss you!

kramar

2011-01-18 @ 01:02:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0