Första födelsedagen 2011 firad =)

Grattis älskling på födelsedagen! =)

Födelsedagsbarn med dotter =)
Födelsedagsbarnet med dotter

Gav Stefan den bästa presenten - föräldraledigt hela dagen =) Ville vara med på jobbet idag för det kom en tekniker som skulle hjälpa oss fixa till ett instrument som jag å Torgny lyckats med att förstöra =) Var i alla fall skoj att vara med och som tur var så hittade vi det som var fel direkt och dessutom så upptäcktes en felkoppling som troligtvis har varit där i flera år! Så nu med facit i hand, så var nog allt som vi gjort, allt från byte av kort till instrumenthaverie helt onödigt! Men men, som sagt, lätt att vara efterklok!

I helgen var det premiär i slalombacken för Siri, men för henne var det ju pulkan som gällde =) Mötte upp Jennie, Tommy och Cornelia vid elden vid backen, grillade korv å sen var det dags för pulkåkning =) Siri tyckte att det var roligt att åka både uppför å nerför =) Roligast var nog ändå när Stefan sprang med henne nerför, då det gick riktigt snabbt =) Sen var det nära en krock i backen också, Cornelia kom lite ur kurs, men mamma Jennie slängde sig ner på backen och räddade situationen snyggt! =) Delar av denna spännande händelse hamnade till och med på film =)

Mer då, ja min ledighet börjar närma sig sitt slut. Är nu bara hemma med Siri två dagar till, sen börjar jag jobba på heltid. Känns helt ok ändå. Stefan verkar trivas hemma med skruttan, så det kommer nog att gå så bra så.

Nu känns det inte så länge kvar innan Siri går. Bara ikväll så har hon gått en hel del och ställt sig upp direkt från golvet flera gånger, så vi får väl se hur det ser ut till helgen =)

Igår föresten så gjorde jag å Siri en utflykt till buspalatset =) Var så härligt väder, så det lockade till en längre promenad. Gick dit och fördrev någon timme. Till att börja med så var det några andra barn med föräldrar där, men mot slutet så blev vi alldeles själva =) Kunde verkligen vraka å välja mellan allt =) Nog för att jag började känna mig lite stressad, men det var ju faktiskt öppet en timme till, men när man blir själv så där, när det närmar sig stängning, så tänker man att personalen nog bra gärna vill sluta lite tidigare =) Stefan kom i alla fall å hämtade oss strax efter 17 och fick samtidigt se lokalerna. Så han å skruttan tar sig kanske en tur dit nån dag sen.

Jaja, ska glo på handbollen nu eller nått tror jag å sen njuta av de sista föräldradagarna =) Imorgon står kyrkis på schemat för mig å Siri =)

Ha det bra alla!

Siri å pappa i backen =)   Siri i pulkan =)   Jennie och Cornelia i backen
Skoj i backen! =) Jennies tur att dra upp Cornelia på sista bilden =)

Siri pratar i telefon   Fniss =)
Siri pratar i telefon å sen en fnissbild från buspalatset igår =)

På återhörande!

/Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0