Lunchbloggar

Så var det torsdag då, snart hel igen! Skönt! Å fint väder är det, plusgrade och sol! Hoppas det håller sig så hela helgen.

Jag måste ju bara berätta, kör ju numer traktor till jobbet =) Eller traktor och traktor, stor som en traktor är den i alla fall, men går väl aningens smidigare å snabbare på vägen =) Är en Kia SUV och är inte vår, men medan svåger med familj gottar sig i Thailand, så rastar vi deras bil =) Första dagen var jag å bilen inte alls kompisar kan jag säga! Stor var den, å jag kände mig väldigt liten. Kom inte överens med växlarna, bakluckelampan lyste hela vägen till jobbet nästan, glömde sätta på lysena och för att inte tala om när jag skulle skrapa rutan på morgonen - nådde ju inte upp! Men sen så vartefter milen rullade på, så blev vi bättre å bättre vänner, så nu är vi riktiga polers! =) Går fint på vägen och okej, vi vet inte riktigt vart vi har varann än när det gäller parkering på trånga utrymmen, men sånt måste man ju inte hålla på med =) Riktiga provet blir senare idag när vi ska in till stan å parkera på sjukhuset - spännande värre! =)
                                               

Jaja. Siri å Stefan var på kyrkis igår, rekord vad gäller pappor var det allt, 5 stycken och "bara" 3 mammor =) Skoj! =) Sen har det som sagt varit så bra väder, så de har varit ute mycket. Både förmiddags- och eftermiddagspromenader, vilket har resulterat i att Siri sovit två svängar per dag, hon som annars bara sover en gång. Men det är ju så härligt ute och vagnen kan ju vara lite sövande. Men hon har ju sen varit ganska pigg på kvällarna, så jag å Siri har nästan gått å lagt oss samtidigt =)

Kom just på att jag inte skrivit så mycket om lill-palten =) Men allt är bara bra. Magen växer och jag, eller vi, mår fint =) Går ju på extra ultraljud varannan vecka nu, så idag är det dags igen. Men det känns tryggt och bra i alla fall. Har inga direkta krämpor, lite trött ibland och sen är det väl ingen hit att stå å gå en hel dag heller. Men jag ska inte klaga, det finns de som har det mycket mycket jobbigare. 

Nä, dags att göra sista rycket på jobbet!

Å föresten - GRATTIS PAPPA på födelsedagen! Hoppas vi ses snart å kan fira dig IRL.
                                                                
På återhörande!

/Sara 

 

 


Kommentarer
Postat av: Mattias

Har du blivit kompis med suv:en nu? Överraskande svårigheter att inte nå upp till rutan för att skrapa tex. Men det kanske är lyxproblem? ;-)

Pappor i majoritet på kyrkis, det låter som en framtidsutopi med franska mått. Skulle jag tro. Men jag ska kanske inte låta mina fördomar ta över, jag har inte varit på en fransk motsvarighet ("la creche")

2011-03-03 @ 15:30:29
URL: http://Hej
Postat av: Jennie

Tycker att Stefan kan skrapa rutan åt dig! Det borde väl ingå i "skotta-snö-sysslorna" eller?! ;)

2011-03-03 @ 21:07:47
Postat av: Emelie

HAHAHA, Mamma höll på att skratta ihjäl sig när jag visade det här :)

Hoppas ni har blivit polare nu! :D

2011-03-04 @ 11:43:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0