Oväntat besök å ny tand

Nu för tiden känns det som lunchrasten är den bästa tiden att hinna med att blogga på. När jag kommer hem efter jobbet så är det bus med Siri som gäller medan Stefan lagar mat, sen är det middag för hela familjen, prata igenom dagen och sen hinns lite småstök kanske med. Mer lek med Siri innan det är dags för nattning, mellan 19-20. Oftast går nattningen ganska snabbt, men ibland tar det lite längre tid om hon är lite för övertrött å ibland så tar det tid bara för att det är så mysigt =) Medans jag nattar så fixar Stefan med disk å sånt å sen kan man för det mesta slänga sig ner i soffan å glo på nått bra program. Fast allt som oftast nu den senaste tiden så har jag somnat framför TV'n, ibland före 21, men brukar ibland hålla mig vaken lite längre =) Så, det känns som dagarna å kvällarna bara springer iväg. Så det gäller att utnyttja all tid optimalt =)

Igår så märkte jag att Siris nionde tand har tittat fram, kanske är det därför hon har varit lite orolig vissa nätter och så den senaste tiden. Hon å Stefan var och röjde på kyrkis igår och jag avverkade ett snabbt besök hos barnmorskan efter jobbet. Allt var bara bra, slipper äta järntabletter även denna gång =) Hjärtslagen låg på 134 slag/min, lite lägre än med Siri - är det ett tecken? =) Annars så var övriga värden å mått precis som med Siri vid denna tidpunkt. Har gått in i vecka 30 nu!

Mamma ringde igår och hörde vad vi skulle hitta på i helgen - de hade nämligen planer på att komma å hälsa på! Sagt å gjort, så åkte de imorse och kommer på eftermiddagen nån gång. Väldigt roligt ska det bli, särskilt med tanke på att det inte blev av att vi åkte upp nått nu, vilket var tänkt från början. Synd bara att syrran jobbar, men hon, sambo å hund får ta å komma en annan helg istället då =) För vi kommer inte att åka ut på några längre resor nu, inte innan lill-palten kommit i alla fall. Bara för att vara på den säkra sidan! Så, vi får väl se vad vi hittar på i helgen, skulle nog tro att mamma å pappa nöjer sig med att vara hemma med Siri =) Men lite god lördagsmat kanske vi kan slänga ihop i alla fall =) Stefan har ju fått upp ångan i köket nu =) Han lagar den mesta maten nu för tiden, väldigt gott blir det å väldigt skönt är det att komma hem efter jobbet och ägna sig åt Siri istället för att laga mat =) Tack älskling!

Nackdelen med att blogga på jobbet är att det blir lite dåligt med kort, men får bli bättre på det!

Ska göra ett ryck här på jobbet nu.

På återhörande!

/Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0